arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

تلفات سیل در هند به ۱۳۶ نفر رسید

با ادامه بارش‌های سیل آسا در ایالت ماهاراشترا واقع در جنوب هند، مقامات این کشور از افزایش تلفات انسانی به ۱۳۶ نفر و همچنین تخلیه ۸۴ هزار نفر ساکنان مناطق سیل زده خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: با ادامه بارش‌های سیل آسا در ایالت ماهاراشترا واقع در جنوب هند، مقامات این کشور از افزایش تلفات انسانی به ۱۳۶ نفر و همچنین تخلیه ۸۴ هزار نفر ساکنان مناطق سیل زده خبر دادند.

به گزارش "ایندیا تودی"، سازمان هواشناسی هند اخطار قرمز صادر و اعلام کرده است باران‌های شدید فصلی در جنوب این کشور ادامه خواهد داشت.

صبح روز شنبه یک قطار مسافربری به دلیل وقوع سیل در ایالت گوا در همسایگی ماهاراشترا از ریل خارج شد. در این سانحه به کسی آسیبی نرسید.

مقامات هندی اعلام کرده‌اند تا روز شنبه ۱۳۶ نفر جان خود را در مناطق مختلف ایالت ماهاراشترا از دست داده‌اند و ده‌ها نفر مفقود هستند.

هند ارتش خود را برای کمک به سیل‌زدگان به مناطق بحران زده منتقل کرده است.

در حوالی شهر پونا، بارش‌های شدید دو روز گذشته باعث وقوع سیل شده است و مقامات بیش از ۸۴ هزار نفر از افراد محلی را از روستاها و شهرستان‌ها تخلیه کرده و آنها را به مناطق امن منتقل کرده‌اند.

همچنین، به دنبال وقوع باران شدید و رانش زمین حداقل ۱۲ روستایی به دلیل رانش زمین در روستای میرگون واقع در ایالت ماهاراشترا در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

باران‌های موسمی (مانسون) که از ژوئن (خرداد/تیر) تا سپتامبر (شهریور/مهر) به طور منظم در هند ادامه دارد، همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی در این منطقه دارد.

تلفات سیل در هند به صورت سالانه افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۶ این تلفات ۹۳۶ نفر بود که در سال ۲۰۱۷ تعداد کشته شدگان به یک هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافت.

در سال ۲۰۱۹ نیز بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در هند به دلیل سیل و طوفان جان خود را از دست دادند.

نظرات بینندگان