arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

یک مسئول: برنامه‌ای برای خاموشی وجود ندارد

معاون راهبری شبکه برق کشور گفت: برای هفته گرم پیش رو برنامه‌ای برای خاموشی برق وجود ندارد و تلاش می‌کنیم با مدیریت مناسب پاسخگوی نیاز مصرفی مشترکان باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون راهبری شبکه برق کشور گفت: برای هفته گرم پیش رو برنامه‌ای برای خاموشی برق وجود ندارد و تلاش می‌کنیم با مدیریت مناسب پاسخگوی نیاز مصرفی مشترکان باشیم.

«مهدی مقیم زاده» در گفت و گویی با بیان اینکه روز گذشته میزان مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات رسید، اظهار داشت: ۵۵ هزار مگاوات به طور معمول تامین شد و مابقی نیز با مشارکت صنایع بزرگ سیمان و فولاد که در پیش از تفاهم‌نامه‌هایی همکاری برای در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت امضا کرده بودند، مورد بهره برداری مشترکان قرار گرفت.

وی با اشاره به شرایط جوی چند روز آینده، تصریح کرد: دمای متوسط در کل کشور ۳۷.۲ درجه خواهد بود و در صورت باقی ماندن مصرف ۶۵ هزار مگاوات می‌توانیم برق مشترکان را از طریق نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی تامین کنیم.

معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به تعطیلی ۶ روزه دو استان تهران و البزر، خاطرنشان کرد: از فردا حجم مصرفی ادارات در این دو بخش بالغ بر ۸۰۰ هزار مگاوات به مصرف مشترکان اضافه می‌شود که انتظار داریم با مدیریت مناسب و همراهی با وزارت نیرو مشکلی در نداشته باشیم.

مقیم‌زاده همچنین در خصوص خاموشی‌ها نیز تاکید کرد: سقف مصرفی برای تمام شرکت‌های توزیع برق منطقه ای مشخص است و تا زمانی که میزان مصرف رعایت شود با مشکلی مواجه نخواهیم بود اما اگر بنا به دلایلی شاهد افزایش مصرف باشیم، امکان قطعی موقت برق وجود دارد.

نظرات بینندگان