arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

سخنگوی صنعت برق اصفهان: دیروز خاموشی‌ ناشی از کمبود تولید برق نداشتیم؛ شاید دلیل آن، حوادث بوده

در حالیکه روز گذشته شهروندان برخی مناطق اصفهان از قطعی برق خارج از آنچه در برنامه زمان بندی خاموشی ها گلایه داشتند، اما سخنگوی صنعت برق استان اعلام کرد که این خاموشی ها مربوط به حوادث بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: در حالیکه روز گذشته شهروندان برخی مناطق اصفهان از قطعی برق خارج از آنچه در برنامه زمان بندی خاموشی ها گلایه داشتند، اما سخنگوی صنعت برق استان اعلام کرد که این خاموشی ها مربوط به حوادث بوده است.

محمدرضا نوحی با تاکید بر اینکه روز گذشته (شنبه-۲ مرداد ماه) قطعی برق ناشی از کمبود تولید نداشتیم، اظهار کرد: طی هفته و روز گذشته خاموشی ناشی از کمبود تولید برق در اصفهان نداشته ایم و شاید یکی از دلایل قطعی برق مربوط به حوادث باشد.

وی درباره پیش بینی توانیر مبنی بر اینکه هفته سختی به لحاظ برق در پیش داریم، گفت: به دلیل گرمای بیش از حد پیش بینی شرایط سختی به لحاظ تامین برق مورد نیاز مشترکین خانگی شده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل افزایش درجه هوا طی هفته جاری، توانیر نگران تامین برق مشترکین است، توضیح داد: اگر درجه هوا از ۳۵ به ۳۶ درجه افزایش یابد، به ازای هر یک درجه حرارت ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات مصرف برق کشور افزایش می یابد، اما اگر درجه هوا از ۴۲ به ۴۳ درجه افزایش یابد در پیک مصرف قرار گرفته ایم و خاموشی ها سراسری خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که مصرف برق بیشتر از تولید باشد، اولویت اجرای طرح مدیریت بار در صنایع است، اما در صورتیکه برای تامین راهکاری نبود، برق مشترکین خانگی نیز قطع خواهد شد.

نوحی تاکید کرد: در حال حاضر خاموشی و یا همان طرح مدیریت بار در صنایع انجام می شود و دو صنعت فولاد و سیمان در این خصوص همکاری دارند.

وی یادآور شد: طی سه هفته اخیر در بخش خانگی اصلا خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشته ایم.

نظرات بینندگان