arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

ربات کوچکی که  سواحل را پاکسازی می‌کند

این روز‌ها حفظ محیط زیست بیش از هر زمان دیگری به موضوعی مهم در سطح جهان تبدیل شده است و برای رسیدن به این هدف نیز، ربات‌ها وارد سیستم حفاظت از محیط زیست در سواحل شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها حفظ محیط زیست بیش از هر زمان دیگری به موضوعی مهم در سطح جهان تبدیل شده است و برای رسیدن به این هدف نیز، ربات‌ها وارد سیستم حفاظت از محیط زیست در سواحل شده اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یک ربات  ساحلی به نام BeachBot مأموریت بسیار خاصی دارد: پاکسازی ساحل از ته سیگار سیگاری ها.

حفظ محیط زیست

ربات BeachBot یا به اختصار BB از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کند تا چشم مصنوعی خود را روی یک ته سیگار متمرکز کند. این ربات ساحلی، با ابعادی حدود ۲.۵ فوت، با دو بازوی گیره‌ای خود،   ته سیگار‌ها را بیرون می‌کشد و آن‌ها را به یک محفظه ذخیره سازی روی بدنه خود می‌ریزد تا بعداً یک کاربر  انسانی آشغال‌ها را دور بیندازد.

پاکسازی ساحل

طراحی این ربات به شکلی است که گویی یک مریخ نورد است، در حال حاضر، BeachBot در کنار دریا مشغول کار است و به از بین بردن ۴/۵ تریلیون ته سیگار که روی زمین پخش شده اند کمک می‌کند. از آنجا که سیگار برای انسان مضر است، جای تعجب نیست که این مواد شیمیایی و میکروپلاستیک برای زیست دریایی نیز مضر باشد، به ویژه هنگامی که آب، فیلتر‌ها و مواد شیمیایی سمی را می‌شوید. تکثیر این نوع زباله‌ها در امتداد ساحل شنینینگن هلند همان چیزی بود که خالقان BeachBot ادوین بوس و مارتین لوکاارت، از بنیانگذاران TechTics، را تشویق به ساخت ربات کرد.

ربات

این ربات چگونه می‌تواند ته سیگار را جستجو کند، و ته سیگار در انواع مختلف اندازه‌ها، اشکال و زاویه‌ها را در شن و ماسه‌ها تشخیص دهد؟ با آموزش الگوریتم تشخیص تصویر، ربات می‌آموزد که چه چیزی را جستجو کند. این آموزش از تصاویر ته سیگار حاصل می‌شود و این تصاویر از عکس‌های دیجیتال حاصل می‌شود.

نظرات بینندگان