arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

خبر نگران کننده آب و فاضلاب کشور: برابری تولید و مصرف آب در بسیاری از شهر‌های کشور / در ۳۰۴ شهر میزان مصرف آب ۳۰ درصد از میزان تولید آن بیشتر است

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در زمان اوج مصرف، در بسیاری از شهر‌های کشور میزان تولید و مصرف آب با هم برابر شده است. وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۴ شهر در کشور دچار تنش آبی است افزود: در این شهر‌ها میزان مصرف آب ۱۰ تا ۳۰ درصد از میزان تولید آب بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در زمان اوج مصرف، در بسیاری از شهر‌های کشور میزان تولید و مصرف آب با هم برابر شده است.

آقای حمیدرضا کشفی  با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۴ شهر در کشور دچار تنش آبی است افزود: در این شهر‌ها میزان مصرف آب ۱۰ تا ۳۰ درصد از میزان تولید آب بیشتر است.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ شهر با مدیریت فشار و البته به سختی آب مورد نیاز را تامین کردیم گفت: در هفته‌های گذشته در برخی از شهر‌ها با قطعی برق شاهد قطع شدن آب شرب بودیم که دلیل آن وابستگی تامین آب به تجهیزات برقی بوده است.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب برای رفع مشکل قطعی آب در اثر قطعی برق ادامه داد: لیست فیدر‌های حساس که برق مورد نیاز تاسیسات حساسی مانند آب شیرین کن‌ها، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و ایستگاه‌های پمپاژ اصلی را تامین می‌کند را به شرکت توانیر ارائه کردیم که از لیست قطعی‌ها خارج شود که این موضوع سبب کاهش چشمگیر خاموشی‌ها در اثر قطعی برق شد.

کشفی با اشاره به ورود دیزل ژنراتور‌ها به مدار برای تامین برق مراکز حساس آب ادامه داد: یک سوم تاسیسات حساس آب به دیزل ژنراتور مجهز است که آن‌ها را به مدار وارد کردیم که این دیزل‌ها در دو ماه گذشته چندین بار تست شده است.

وی افزود: در برخی از استان‌های کشور از جمله استان البرز و گلستان بخش زیادی از آب شرب از طریق چاه تامین می‌شود که پراکندگی این چاه‌ها سبب شده تا با قطعی برق منازل و بخش مسکونی از مدار تولید خارج می‌شوند که با هماهنگی‌های انجام شده توانستیم مشکل آن‌ها را برطرف کنیم.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در چند روز آینده هوا گرم‌تر خواهد شد که سعی می‌کنیم دیزل‌های بیشتری به مدار وارد کرده و حداکثر استفاده را از تاسیسات آبی داشته باشیم.

نظرات بینندگان