arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر: ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد / اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر گفت: ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است.رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر گفت: ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر امروز یکشنبه در تهران با  سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت وگو کرد.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است، تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.

رئیسی با بیان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، اظهار داشت: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، اظهار داشت: قطر به دنبال همکاری برای تحکیم روابط دو جانبه و نیز تلاش برای تامین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان