arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

امام جمعه بجنورد: نگهداری سگ مگر برای نگهبانی و گله‌داری، شرعاً حرام است

امام‌جمعه بجنورد در خصوص مشکل سگ گردانی در انظار عمومی جامعه هم خاطرنشان کرد: سگ، حیوانی نجس است که نگهداری آن مگر در برخی موارد همچون نگهبانی و گله‌داری، شرعاً حرام است.وی افزود: بعضاً دیده می‌شود برخی افراد در خیابان‌ها، پارک‌ها و فضاهای عمومی که متعلق به همه مردم است با سگ گردانی باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند که باید با چنین مواردی برخورد شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از پدیره سگ گردانی در پارک‌ها، گفت: باید در اماکن و مجامعی که مورد استفاده همه مردم است، هنجارهای اسلامی رعایت شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز سوم مرداد در هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل حسینیه مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، با اشاره به خشک‌سالی و کم‌آبی سال جاری در کشور و به‌تبع آن در استان، اظهار داشت: امروزه بحث نان، آب و برق به سمت امنیتی شدن می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: باید مدیریت و نظارت‌ها در این حوزه بیشتر صورت گیرد؛ چراکه جریان‌های معاند به دنبال سوءاستفاده از چنین مسائلی هستند.

وی با اشاره به وضعیت منابع و مصارف آب در استان، اظهار کرد: در این حوزه 90 درصد آب مربوط به مصارف کشاورزی و دامی بوده و تنها 10 درصد مربوط به آب شُرب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: مدیریت این بخش بیشتر در حوزه کاری جهاد کشاورزی است که با تخصیص تسهیلات به کشاورزان و ایجاد شیوه‌های نوین آبیاری، می‌توان مصرف بهینه آب را فرهنگ‌سازی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با بیان اینکه ریشه خیلی از مشکلات جامعه ناشی از عدم فرهنگ صحیح است، اظهار کرد: با ایجاد فرهنگ عمومی و تبیین ارزش‌ها در فضای حقیقی و مجازی می‌توان برخی از ناهنجاری‌ها و فرهنگ‌های غلط را اصلاح کرد. کارگروه ملی ترویج مصرف بهینه آب در کشور تشکیل شده که باید به‌تبع آن در استان نیز تشکیل و از طریق صداوسیما و فضای مجازی تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکل سگ گردانی در انظار عمومی جامعه هم خاطرنشان کرد: سگ، حیوانی نجس است که نگهداری آن مگر در برخی موارد همچون نگهبانی و گله‌داری، شرعاً حرام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: بعضاً دیده می‌شود برخی افراد در خیابان‌ها، پارک‌ها و فضاهای عمومی که متعلق به همه مردم است با سگ گردانی باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند که باید با چنین مواردی برخورد شود. سگ گردانی با فرهنگ اسلامی و دینی ما همخوانی ندارد و پیامدهای منفی در جامعه به دنبال دارد.

نظرات بینندگان