arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

عضو کمیته اجرایی AFC: عراق همچنان نمی‌تواند در خاک خودش میزبانی کند

عضو عراقی هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که تصمیم فیفا برای ممنوعیت میزبانی تیم ملی عراق در این کشور همچنان معتبر است. وی اظهار داشت: وقتی اخبار و بحث‌هایی درباره تأیید میزبانی تیم در بصره را می‌بینم، تعجب می‌کنم. تاکنون هیچ موضع جدیدی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عضو عراقی هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که تصمیم فیفا برای ممنوعیت میزبانی تیم ملی عراق در این کشور همچنان معتبر است.

عبدالخالق مسعود در گفت‌وگو با خبرگزاری شفق‌نیوز عراق، درباره وضعیت میزبانی تیم ملی عراق در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: وقتی اخبار و بحث‌هایی درباره تأیید میزبانی تیم در بصره را می‌بینم، تعجب می‌کنم. تاکنون هیچ موضع جدیدی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام نشده است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال عراق تصریح کرد: زمانی که ما فدراسیون را اداره می‌کردیم، فیفا اعلام کرد که دیدارهای خانگی ما باید خارج از کشور میزبانی کنیم و در اردن مقابل ایران و بحرین بازی کردیم. هیچ اتفاق جدیدی در این باره رخ نداده و آن تصمیم هنوز معتبر است.

عضو هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص درخواست اهالی فوتبال عراق از این کنفدراسیون برای بازگرداندن میزبانی به این کشور گفت: فیفا در این باره تصمیم می‌گیرد، نه AFC.

مسعود همچنین شرایط کشور عراق برای میزبانی مسابقات مختلف را عادی دانست و بیان کرد: عراق به‌خاطر داشتن ورزشگاه‌های باکیفیت و نیز ثبات شرایط امنیتی، مانند سایر کشورها حق میزبانی از رقبا در زمین خودش را دارد. ما از چند تیم در بصره میزبانی کرده‌ایم و این بهترین گواه برای توانایی ما در میزبانی از تورنمنت‌هاست. با این حال با وجود همه تلاش‌ها هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است.

تیم ملی عراق در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر با ایران، کره جنوبی، امارات، سوریه و لبنان همگروه است.

نظرات بینندگان