arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

حبیب لاجوردی، بنیانگذار پروژه تاریخ شفاهی ایران درگذشت

حبیب لاجوردی، بنیانگذار پروژه تاریخ شفاهی ایران در مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، بامداد یکشنبه سوم مرداد در ۸۶ سالگی در شهر واشنگتن درگذشت. در پروژه تاریخ شفاهی ایران با ۱۳۴ نفر از بازیگران و ناظران سیاست ایران از آغاز قرن چهاردهم تا انقلاب اسلامی مصاحبه شده است. این پروژه یکی از منابع مهم تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حبیب لاجوردی، بنیانگذار پروژه تاریخ شفاهی ایران در مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، بامداد یکشنبه سوم مرداد در شهر واشنگتن درگذشت.

لاجوردی بعد از اتمام تحصیلات و اخذ درجه دکترای اقتصاد از دانشگاه آکسفورد در سال ۱۳۴۲ به ایران بازگشت و به عنوان یکی از مدیران گروه صنعتی بهشهر، که پیشه خانوادگی او بود، مشغول به کار شد.

حبیب لاجوردی در سال ۱۳۴۸ با مشارکت هیئت علمی دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد، مرکز ایرانی مطالعات مدیریت در تهران را تأسیس کرد و در همان مرکز به تدریس مشغول بود.

حبیب لاجوردی بعد از بازگشت به آمریکا، پروژه تاریخ شفاهی ایران را در دانشگاه هاروارد بنیان گذاشت که در آن با ۱۳۴ نفر از بازیگران و ناظران سیاست ایران از آغاز قرن چهاردهم تا انقلاب اسلامی مصاحبه شد.

پروژه تاریخ شفاهی ایران، در مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، یکی از منابع مهم تاریخ معاصر ایران است.

حبیب لاجوردی هنگام مرگ ۸۶ سال داشت.

نظرات بینندگان