arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

۶ روش برای افزایش امنیت گوشی هوشمند

این روز‌ها زندگی بدون تلفن‌های هوشمند غیرممکن به نظر می‌رسد. این دستگاه‌ها مانند یک مغز پشتیبان خارجی هستند که تمام داده‌های مهم شما را در خود نگه می‌داند   به همین دلیل نیز بسیار مهم است که مراقب باشید و دستگاه خود را از تهدیدات احتمالی ایمن نگه دارید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها زندگی بدون تلفن‌های هوشمند غیرممکن به نظر می‌رسد. این دستگاه‌ها مانند یک مغز پشتیبان خارجی هستند که تمام داده‌های مهم شما را در خود نگه می‌داند   به همین دلیل نیز بسیار مهم است که مراقب باشید و دستگاه خود را از تهدیدات احتمالی ایمن نگه دارید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روش‌های زیادی برای امنیت گوشی‌ها وجود دارد و در ادامه به معرفی برخی روش‌های ساده می‌پردازیم:

به روزرسانی
تلفن هوشمند خود را به روز کنید

مهمترین گام برای ایمن نگه داشتن تلفن شما در برابر هکر‌ها نصب به روزرسانی‌های نرم افزاری به محض دسترسی است. روند به روزرسانی ممکن است یک کار خسته کننده باشد، زیرا می‌تواند رابط کاربری را تغییر دهد، علاوه بر این، نباید از ابزار‌های غیررسمی برای ایمن کردن تلفن هوشمند استفاده شود.

آنتی ویروس
برای تلفن‌های هوشمند از ضد ویروس استفاده کنید

این یک راز نیست که حتی یک تلفن با آخرین به روزرسانی‌ها نیز می‌تواند به ویروس مبتلا شود. توصیه می‌شود برای ایمن نگه داشتن تلفن خود از ضد ویروس استفاده کنید.

نصب برنامه

هنگام نصب برنامه مراقب باشید

مهم است که هنگام نصب برنامه مراقب باشید، زیرا باید موافقت کنید که چندین مجوز بدهید. مثلا مجوز  دسترسی به پرونده‌ها، دوربین و میکروفون شما. اگرچه گاهی اوقات این مجوزهاضروری هستند، اما هنوز هم می‌توانند تهدیدی برای تلفن هوشمند شما باشند. روند بررسی در گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با اپل خیلی پیشرفته نیست. هنگام انتخاب برنامه برای تلفن‌های هوشمند خود باید بسیار مراقب باشید.

قفل گوشی هوشمند

تلفن هوشمند خود را قفل نگه دارید

بسیاری از افراد عادت دارند قفل گوشی‌های هوشمند خود را باز نگه دارند. طبق گزارش Pew Report ۲۰۱۷، تقریباً ۳۰ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند از این ویژگی استفاده نمی‌کنند. می‌توان صفحه اصلی را قفل کرد و همچنین از احراز هویت دو عاملی استفاده کرد. شما باید کد عبور شش رقمی را انتخاب کنید. اثر انگشت و تشخیص چهره نیز توصیه می‌شود.

وای فای

از وای فای عمومی‌ با دقت استفاده کنید

هنگام استفاده از شبکه بی سیم باز باید بیشتر مراقب باشید. استفاده از این امکانات آسان است، اما شما را در معرض نفوذ هکر‌ها قرار می‌دهد. هرکسی که در مناطق اطراف نشسته باشد، می‌تواند کاری را که انجام می‌دهید جاسوسی کند. چنین حملاتی با نرم افزار و مهارت‌های تخصصی اتفاق می‌افتد. این همیشه تهدید نیست، اما باید مراقب باشید. وقتی شک دارید، باید به استفاده از داده تلفن همراه ادامه دهید. از ابزار‌های VPN مانند CyberGhost یا TunnelBear می‌توان برای ایمن سازی تلفن هوشمند استفاده کرد.

مرور برنامه ها

برنامه‌ها را مرور کنید

برنامه‌ها با به روزرسانی‌ها ثابت نیستند. ممکن است هنگام نصب ساده به نظر برسد، اما با به روزرسانی می‌تواند به چیز دیگری تبدیل شود. با دیدن مجوز‌های درخواست شده می‌توانید برنامه‌ها را مرور کنید. یک برنامه امنیتی می‌تواند به شما در روند بررسی کمک کند. بسته‌های رایگان مک آفی و آواست نیز در دسترس است. آن‌ها می‌توانند شما را در برابر برنامه‌های مخرب آگاه کنند. همچنین، می‌تواند با هشدار در مورد حملات فیشینگ به شما کمک کند.

نظرات بینندگان