arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

«نجیب میقاتی» مامور تشکیل دولت لبنان شد

«نجیب میقاتی» سیاستمدار و بازرگان لبنانی با کسب اکثریت آراء نامزد نخست‌وزیری آینده لبنان شد. خبرنگار الجزیره قطر گزارش داد که در رایزنی‌های پارلمانی ۷۲ نماینده به میقاتی برای تشکیل دولت جدید در این کشور رای دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نجیب میقاتی» مامور تشکیل دولت لبنان شدتسنیم: «نجیب میقاتی» سیاستمدار و بازرگان لبنانی با کسب اکثریت آراء نامزد نخست‌وزیری آینده لبنان شد.

منابع خبری از فضای رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی لبنان برای انتخاب مامور تشکیل دولت در این کشور گزارش دادند که «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشین این کشور با کسب اکثریت آرا مامور تشکیل دولت جدید شد.

خبرنگار الجزیره قطر گزارش داد که در رایزنی های پارلمانی 72 نماینده به میقاتی برای تشکیل دولت جدید در این کشور رای دادند.

انتخاب نجیب میقاتی در حالی انجام می‌شود که پیش از او «سعد حریری» نخست‌وزیر سابق و رئیس جریان المستقبل بعد از گذشت 9 ماه بدون هیچ اقدامی در بحرانی‌ترین شرایط این کشور که به مرز فروپاشی اقتصادی و مالی رسیده، از ماموریت تشکیل دولت استعفا داد.

لبنانی‌ها امیدوارند این بار سناریو درجا زدن روند سیاسی در این کشور تکرار نشده و نخست‌وزیر مکلف جدید هرچه سریعتر برای تشکیل دولت نجات در راستای منافع ملی اقدام کند.

«محمد نجیب عزمی میقاتی» سیاستمدار و بازرگان لبنانی در 24 نوامبر سال 1955 میلادی در شهر طرابلس به دنیا آمد.

وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و آکادمی اروپایی مدیریت در فرانسه و دانشگاه هاروارد در آمریکا گذرانده است.

میقاتی در عرصه سیاسی لبنان در مناصب مختلفی خدمت کرده است، او در 19 آوریل سال 2005 میلادی به عنوان نخست وزیر لبنان انتخاب شد و تا 19 ژوئیه همان سال نخست وزیر باقی ماند، دولت وی دولتی موقت بود که تنها تا انتخابات مجلس قانونگذاری جدید و تشکیل دولت براساس آن رسمیت داشت.

وی علاوه بر این از سال 1998 تا 2004 میلادی نیز به عنوان وزیر حمل و نقل و اشتغال عمومی فعالیت کرده است. میقاتی بار دیگر در سال 2009 میلادی به عنوان نماینده منطقه طرابلس در پارلمان لبنان انتخاب شد.

او موسس مجموعه «اینوست کام» است که از سال 1982 میلادی آغاز به کار کرده و یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی عربی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان