arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

استاندار تهران: میزان بستری‌های کرونا به مرز ۱۰ هزار نفر رسید

انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار در بیمارستان های دانشگاههای علوم پزشکی، بخش خصوصی و تامین اجتماعی بستری هستند و برای افزایش تخت‌های بیمارستانی باید از همه دستگاهها استفاده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: استاندار تهران اعلام کرد:‌ میزان مبتلایان و فوتی های کرونا نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار در بیمارستان های دانشگاههای علوم پزشکی، بخش خصوصی و تامین اجتماعی بستری هستند و برای افزایش تخت‌های بیمارستانی باید از همه دستگاهها استفاده کرد تا اطمینان خاطر در جامعه ایجاد کنیم که می توانیم ۱۱ هزار تخت بستری در تهران برای بیماران نیازمند ایجاد کنیم و همچنین کلینیک های سرپایی باید افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: یکی از شرایط سختی که دانشگاه ها با آن مواجه هستند، مشکلات مالی است که باید از دولت و وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی نیرو درخواست کرد و ضروری است نیروی جدیدی به کمک کادر درمان بیاید.

استاندار تهران ادامه داد: تهران بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت دارد که جمعیت سالمندی زیادی نیز دارد و بیش از یک میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال دارد به همین منظور ضروری است مدیریت سامانه الکترونیکی نوبت دهی واکسن را به دانشگاه های علوم پزشکی در تهران بدهند تا مدیریت انجام شود وقتی ما اعلام می کنیم این گروه سنی ثبت نام کنند برای مردم مطالبه ایجاد می کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز واکسیناسیون در اورژانس گفت: این سازمان اگر ظرفیت اضافه دارد پای کار بیاید و خدمات اصلی اورژانس متوقف نشود و با آموزش و پرورش نیز مکاتبه شود تا از ظرفیت درمانی آنان برای واکسیناسیون گروه های هدف خود استفاده کنند.

محسنی بندپی تاکید کرد: جامعه دیگر کشش محدودیت را ندارد و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است، در فرودگاه ها و حمل نقل درون و برون شهری بعضا فاصله گذاری ها رعایت نمی شود و به همین جهت جلساتی نیز در این خصوص برگزار شد، البته ۷۱ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران بوده است.

به گفته وی، از واکسن‌هایی که هلال احمر در چندین نوبت وارد کرد ما درخواست می کنیم سهم استان تهران مشخص شود، اگر ۸ تا ۹ میلیون واکسن داریم به تناسب جمعیت واکسن در اختیار تهران قرار دهند چرا که استان تهران ۱۷ درصد جمعیت کشور را دارد همچنین در میان ۵ استان‌ها دارای بیشترین سالمند است.

استاندار تهران در خصوص مصوبات این جلسه نیز در جمع خبرنگاران گفت: در نخستین مصوبه جلسه امروز به معاونت درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران ماموریت داده شد نسبت به افزایش تخت های بستری کرونا به ۱۱ هزار تخت اقدام شود که در این راستا نیز باید از ظرفیت بیمارستان های دانشگاهی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح استفاده شود تا از این طریق اطمینان حاصل شود که از بستری بیماری در استان تهران خودداری نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید افزایش کلینیک های سرپایی در همه بیمارستان های استان تهران در دستور کار قرار گیرد و ظرفیت آن ها به دو برابر افزایش پیدا کند تا خدمات به مراجعان سرپایی افزایش یابد.

محسنی بندپی به موضوع تأمین منابع مالی برای بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: در بحث نقدینگی بیمارستان ها بیمه ها مکلف هستند مطالبات را پرداخت کنند چرا که این مطالبات در حقیقت مطالبات کارکنان است و البته بیمارستان ها نیز نیازمند نقدینگی هستند تا نسبت به تأمین تجهیزات و تأمین منابع مالی تجهیزات اقدام کنند که نیاز است وزارت بهداشت و دولت در این حوزه کمک های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به تداوم شرایط موجود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده اظهار داشت: در حال حاضر شاهد افزایش مراکز تجمیعی واکسن به بیش از ۹۰ مرکز هستیم، با توجه به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بالای ۶۰ سال در استان تهران از وزارت بهداشت درخواست می کنیم ادمین سامانه الکترونیکی ثبت نام واکسن را به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض اختیار کنند تا نوبت دهی توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود تا شاهد مراجعه بدون نوبت و تجمع در مراکز نباشیم.



نظرات بینندگان