arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۴ مرداد ۱۳۷۷: به ستاد نمازجمعه گفتم آنجا را پایگاه یک جناح نکنند؛ بگذارند همه جناح‌ها نمازجمعه را از خودشان بدانند

خاطرات آیت الله هاشمی: تا ساعت یازده صبح، گزارش‌ها را خواندم. يك شماره از روزنامه «زن» فائزه، به عنوان حمايت از آقاى كرباسچى منتشر شده؛ با افراط در حمايت. شماره رسمى‌اش، بناست در دهم مرداد منتشر شود. روزنامه جامعه هم كه تعطيل شده، كار خود را با روزنامه توس انجام مى‌دهد؛ با همان شكل و همان كادر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

تا ساعت یازده صبح، گزارش‌ها را خواندم. يك شماره از روزنامه «زن» فائزه، به عنوان حمايت از آقاى كرباسچى منتشر شده؛ با افراط در حمايت. شماره رسمى‌اش، بناست در دهم مرداد منتشر شود. روزنامه جامعه هم كه تعطيل شده، كار خود را با روزنامه توس انجام مى‌دهد؛ با همان شكل و همان كادر و همان مضامين كه نوعى دهن‌كجى به قوه قضایيه است.

از ستاد [برگزاری] نمازجمعه تهران آمدند. آقاى [جواد] مقصودى گزارش داد و از اوضاع فرهنگى و اخلاقى و سياسى و اقتصادى كشور، اظهار نگرانى و اعلام خطركردند و از من خواستند كه براى اصلاح امور و نيز تقويت نمازجمعه، اقدام كنم. مطابق معمول در جواب اين پيشنهاد گفتم كه هنوز سياست من،كنار بودن است؛ به اميد اينكه انقلاب از وابستگى به افراد نجات يابد و از درون، مديريت صالح بجوشد، ولى اگر مسلم شود كه ضرورت دخالت هست، اقدام مى‌كنم. از آنها خواستم، نمازجمعه را پايگاه يك جناح نكنند و بگذارند همه جناح‌ها، نمازجمعه را از خودشان بدانند.

پسر بزرگ مرحوم [سیدجلیل] سيدزاده، استاندار سابق تهران آمد. گفت، اتومبيل هديه‌اي را كه پدرش به استانداري واگذار كرده بوده و آقاى خاتمى دستور داده به خانواده برگردانند، استاندارى عمل نمى‌كند. براى اجراى دستور، استمدادكرد.

آقاى [کریم فرج‌زاده] حلوایى، معاون سابق [فنی] وزير راه و ترابری آمد. اكنون هم در وزارت، مسئول اداره شركت عمران و توسعه راه‌ها  است. از كم رونق شدن كارهاى عمرانى راه‌ها گفت كه در سال 1375 دو هزار و 500 كيلومتر راه تحويل داده و در سال 1376، فقط 600 كيلومتر و امسال هم شبيه سال قبل است. گفت، در تلاش است كه براى ظرفيت مهندسى راه كشور از خارج كار بگيرد و در مناقصه‌هايى در پاكستان، ارمنستان، هندوستان، آذربايجان و تركمنستان شركت كرده است. توضيحاتى از وضع راه‌هاى مهم در دست ساخت، از قبيل راه‌آهن بافق - مشهد و بزرگراه تهران - شمال و اتوبان جنوب و راه ساحلى شمال و... داد.

در گزارش‌هاى داخلى و خارجى، مسأله آزمايش موشك ميان‌برد شهاب سه ايران و محكوميت سنگين آقاى كرباسچى، مورد بحث و توجه است و تقريباً همه رسانه‌هاى دنيا به آنها پرداخته‌اند و نيز اعدام [روح‌الله روحانی،] يك بهايى در ايران كه تأييد نشده، مورد توجه رسانه‌هاى غرب است.

محسن آمد و از قول بعضى از مديران ساخت موشك شهاب سه گفت، آزمايش كاملاً موفق نبوده و به هدف نرسيده و هنوز محل برخورد موشك پيدا نشده است؛ گرچه [آقای علی شمخانی]، وزير دفاع، ديشب اعلام كرد كاملاً موفق بوده و 1300 كيلومتر بُرد دارد. شب بچه‌ها جمع شدند و شامي را كه آورده بودند، با هم خورديم.

نظرات بینندگان