arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

رئیس جمهور تونس حکومت نظامی وضع کرد

"قیس سعید" رییس جمهوری تونس شامگاه دوشنبه در این کشور به مدت یک ماه منع رفت و آمد شبانه اعمال کرد.ریاست جمهوری تونس همچنین هرگونه تجمع بیش از سه نفر در جاده های عمومی و میدان ها را ممنوع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: "قیس سعید" رییس جمهوری تونس شامگاه دوشنبه در این کشور به مدت یک ماه منع رفت و آمد شبانه اعمال کرد.

به گزارش رسانه‌های تونسی، براساس این دستور ریاست جمهوری تونس، از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح به مدت یک ماه و از امروز دوشنبه در تونس منع رفت و آمد برقرار خواهد بود.

ریاست جمهوری تونس همچنین هرگونه تجمع بیش از سه نفر در جاده های عمومی و میدان ها را ممنوع کرده است.

البته از این منع آمد و شد، افرادی که در شیفت شب مشغول به کار هستند و نیز بیماران اورژانسی معاف شده‌اند.

سعید در جریان دیدار با رهبران سندیکاها و نهادهای کارگری تونس از شهروندان تونسی خواست که آرام باشند و به خیابان‌ها نیایند.

وی در این باره گفت که تونس مراحل تاریخی و سختی را پشت سر میگذارد و مدعی شد که وی به خاطر ملت مسؤولیت کامل را خواهد پذیرفت.

سعید خطاب به مردم تونس افزود: با وجود هشدار پشت هشدار، صبرمان تمام شد و کارد به استخوان رسید، در بسیاری از مناسبت‌ها می توانستم شخصی را برای تشکیل کابینه انتخاب کنم اما می دانستم وی از اعتماد اکثریت برخودار نیست.

وی ادامه داد: دستکم در دو مورد این مسأله فراهم بود که این چنین اشخاصی را انتخاب کنم، اما به نهادها و مقامات احترام گذاشتم.

او گفت که برای انتخاب فردی برای تشکیل کابینه تونس بسیار صبور بوده است، بارها نیز هشدار داده است اما متأسفانه گوش شنوایی نبوده است که صدای وی را بشنود.

برقراری حکومت نظامی در تونس پس از آن روی میدهد که سعید علاوه برتعلیق فعالیت پارلمان، لغو مصونیت نمایندگان "هشام المشیشی" نخست وزیر را از مقام خود برکنار کرد.

رییس جمهوری تونس گفت که تصمیم گرفتم قوه مجریه را با کمک نخست وزیری که خودم تعیین می کنم، اداره کنم.

این تصمیم به دنبال اعتراض روز یکشنبه تونس و دیدار سعید با فرماندهان نظامی و امنیتی گرفته شده است.



نظرات بینندگان