arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

آمریکا مقررات پرواز در افغانستان را تغییر داد

اداره هواپیمایی فدرال آمریکا به علت ترس از هدف قرار گرفتن هواپیماهای این کشور توسط گروه‌های تروریستی، مقررات پرواز در افغانستان را تغییر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: اداره هواپیمایی فدرال آمریکا به علت ترس از هدف قرار گرفتن هواپیماهای این کشور توسط گروه‌های تروریستی، مقررات پرواز در افغانستان را تغییر داد.

به گزارش رویترز، اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده (FAA) بامداد سه شنبه اعلام کرد، در پاسخ به تغییر شرایط امنیتی، محدودیت‌های جدیدی را برای خطوط هوایی ایالات متحده و دیگر اپراتورهای آمریکایی بر فراز افغانستان وضع کرده است.

اداره هواپیمایی آمریکا در یک دستور اضطراری اعلام کرد، پروازهای زیر ۲۶ هزار فوت در منطقه اطلاعات پرواز کابل که تا حد زیادی افغانستان را تحت پوشش قرار می دهد، ممنوع است مگر اینکه در فرودگاه بین المللی حامد کرزی فعالیت کند.

محدودیت‌های پرواز در مورد عملیات ارتش آمریکا در افغانستان اعمال نمی‌شود.

اداره هواپیمایی آمریکا مدعی است، محدودیت‌های جدید به دلیل خطر ناشی از فعالیت های افراط گرایانه و شبه نظامیان در افغانستان است.

آمریکایی‌ها با اقدامات اشتباه و تحریک آمیز خود طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان که شامل شکنجه زندانیان، عملیات شبانه، قتل عام در قندهار توسط یک افسر نظامی آمریکایی در یک روستایی پنجوایی، افزایش کشت و تولید مواد مخدر و دهها مورد دیگر می شود، باعث به وجود آمدن وضعیت امروز در افغانستان شده‌اند.

آمریکایی‌ها با ترک افغانستان بیش از ۲۰ گروه تروریستی را از کشورهای مختلف جهان به این کشور آوردند و آینده مبهم و تاریکی را برای افغان‌ها رقم زدند.

 

نظرات بینندگان