arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

حدود یک‌هزار دوز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تاکنون ۹۹ هزار و ۹۰۱ هزار دوز واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تاکنون ۹۹ هزار و ۹۰۱ هزار دوز واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است.

دکتر سیدمهدی طباطبایی  با بیان اینکه روند تزریق واکسن کرونا با افزایش مراکز تجمیعی در سطح سیستان و بلوچستان در حال افزایش است، اظهارداشت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده ۸۱ هزار و ۹۸۰ دز در نوبت اول و ۱۷ هزار و ۹۲۱ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

وی افزود: با تزریق واکسن، همچنان باید استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در سیستان و بلوچستان رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: برای اینکه بتوانیم در یک مدت زمان کوتاه به پوشش بالای واکسیناسیون در جمعیت هدف و ایمنی گروهی در جامعه برسیم، پویش حداکثری واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان با شعار " واکسیناسیون حداکثری کرونا، تداوم زندگی" راه‌اندازی شد.

طباطبایی افزود: از همه افراد بالای ۵۰ سال دعوت می شود جهت انجام واکسیناسیون به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا فعال است که ۱۰ مرکز در شهر زاهدان فعالیت دارد و برای دسترسی بیشتر مردم در این پویش فعالیت این مراکز در دو شیفت صبح از ساعت هشت تا۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند جهت دریافت نوبت در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ایمنی گروهی بایستی بیش‌از ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند و در این راه نیاز به همراهی و مشارکت همه مسوولان و مردم هستیم.

طباطبایی با بیان اینکه افراد مبتلا در صورت دچار تنگی نفس و علائم شدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند گفت: ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان افراد دیابتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان مرگ و میر ناشی از این کرونا را کاهش دهیم افراد پرخطر مانند بیماران دیابتی، بیماران قلبی عروقی، افراد مزمن تنفسی، سالمندان و مادران باردار از حضور در تجمعات خودداری کنند و اصول قرنطینه معکوس را رعایت کنند.

 ایرنا

نظرات بینندگان