arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

جمعه دومین محموله آسترازنکای ژاپنی وارد کشور می‌شود

ربیعی گفت: طی روزهای اخير اولين محموله واكسن آسترازنيكا توليدي ژاپن به كشور وارد شد و انشالله اگر مشکلی پیش نیاید با وعده ای که عزیزان در ژاپن دادند جمعه هم محموله دوم یعنی مجموعا دو میلیون و نهصد هزار دوز این واکسن تکمیل خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: در عرصه مقابله با ویروس و ایمن سازی مردم، دولت از ابتدا در یک برنامه‌ریزی دو جانبه که امروز صحت آن اثبات شده است، پیگیر واردات و تولید واکسن کرونا شد. در این مسیر، در مورد زمان ورود واکسن به کشور، ابهاماتی پیش آمده که لازم است توضیحی درباره‌اش ارائه کنیم.

او افزود: ما جزو کشورهای پیشگام در خرید واکسن بودیم که از کوواکس و کشورهای روسیه و چین و هرجایی که امکان خرید واکسن وجود داشت، ‌برای خرید واکسن اقدام کردیم.

او گفت: بدون تردید، تحریم و عدم تبادل مالی بزرگترین مانع در دستیابی به واکسن بود. تا اینکه بالاخره تحریم‌گران اجازه خرید واکسن از منابع ارزی ما در خارج را صادر کردند. مشکل دیگر ما در حوزه خرید واکسن، ‌محدودیت کشورهای تولیدکننده و متاثرشدن برنامه‌ریزی‌های ما از سیاست‌های این کشورها بود.

ربیعی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت شبکه بهداشتی کشور برای واکسیناسیون فراتر از ۵۰۰ تا۶۰۰ هزار دوز در روز رسيده است.

او گفت: طی روزهای اخير اولين محموله واكسن آسترازنيكا توليدي ژاپن به كشور وارد شد و انشالله اگر مشکلی پیش نیاید با وعده ای که عزیزان در ژاپن دادند جمعه هم محموله دوم یعنی مجموعا دو میلیون و نهصد هزار دوز این واکسن تکمیل خواهد شد

نظرات بینندگان