arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

برق ۲۱۰ اداره پرمصرف در شهرستان های استان تهران قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: برق ۲۱۰ اداره دولتی و نهاد عمومی پر مصرف در مناطق تحت پوشش این شرکت، به دلیل عدم رعایت تعدیل مصرف انرژی برق قطع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برق ۲۱۰ اداره پرمصرف در شهرستان های استان تهران قطع شد

ایرنا: حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم توازن در تولید نیروگاه های کشور با روند مصرف برق از سوی مشترکین، شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور ناگزیر به مدیریت اضطراری بار هستند.

وی افزود: برهمین اساس مطابق با مصوبه هیأت دولت و ابلاغیه استانداری تهران، در ایام پیک بار ادارات و نهادهای عمومی مکلفند در ساعات اداری نسبت به کاهش مصرف خود به میزان ۵۰ درصد مدت مشابه در سال گذشته اقدام کنند و در صورت عدم همکاری برق آنها قطع می شود.

تیموری ادامه داد: علاوه براین در ساعات غیر اداری نیز دستگاه های مذکور موظفند به میزان ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه در دوره اوج مصرف در سال گذشته مصرف خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به مراقبت از رفتار مصرف کلیه مشترکین اداری تصریح کرد: بخش اعظمی از مشترکین به وسیله سامانه هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان تهران پایش می شوند و بی تردید در صورت تخظی از ضوابط ابلاغی و الگوی تعیین شده، برق آنها قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به اداراتی که مجهز به کنتور برق هوشمند نیستند اشاره کرد و بیان داشت : بازرسان این شرکت با بازدید های دوره ای و سرزده نسبت به قطع برق این گونه مؤسسات و ادارات اقدام می کنند.

وی در ادامه گفت: توصیه می شود ادارات و مراکز مهم و حیاتی از مولدهای برق اضطراری بهره گیری کنند تا علاوه بر آمادگی در مواجهه با هرگونه بحران احتمالی، در ساعات پیک بار هم به مدیریت بار شبکه استان کمک نمایند.

وی استفاده از روشنایی طبیعی روز و خاموش کردن لامپ های اضافی را ساده ترین روش صرفه جویی دانست و افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف(از ساعت ۱۲ تا ۱۸) و استفاده از آنها در ساعات غیرپیک دیگر راهکارهای مهم مدیریت مصرف انرژی برق هستند.

نظرات بینندگان