arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: در سربالایی پیک پنجم کرونا هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به پر شدن تخت‌های بیمارستانی در شهرهای شمالی کشور از انجام واکسیناسیون کرونا برای همه گروه‌های آسیب پذیر و گروه‌های سنی در خطر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سعید نمکی امروز در حاشیه جلسه‌ای با فرماندهان نیروهای مسلح با بیان این‌که در حال حاضر در سربالایی پیک پنجم کرونا قرار داریم، از عدم رعایت پروتکل‌ها، مسافرت‌های متعدد و باز بودن اماکنی مانند رستوران‌ها انتقاد و اظهار کرد: در 6 روز تعطیلی، تمام رستوران‌ها باز بود، شهر حالت عادی داشت و سفرها برقرار بود؛ البته عزیزان ما در ناجا برای کم کردن ترددها تلاش کردند اما الان مازندران پر از جمعیت مسافر است.

 

تخت‌های بیمارستانی در استان‌های شمالی پر شده است

وی افزود: تخت‌های بیمارستانی در استان‌های شمالی کشور پر شده است؛ ویروس دلتا یک ویروس بسیار سرکش است و اگر این شیوه و عدم رعایت پروتکل‌ها ادامه یابد امیدی به بیرون آمدن از شرایط قرمز کرونایی نداریم اما با افزایش رعایت پروتکل‌ها این امید می‌رود که در هفت تا هشت روز آینده وضعیت آرام‌تری را تجربه کنیم.

 

روند افزایشی کرونا در استان‌های کشور

وزیر بهداشت گفت: در استان‌های جنوبی و سیستان و بلوچستان بیماری در حال مهار شدن به میزان قابل توجهی است اما در سایر استان‌ها روند بیماری افزایشی است و امیدواریم تا یک یا دوهفته آینده بتوانیم به وضعیت آرامی برسیم.

 

انجام واکسیناسیون گروه‌های پرخطر ظرف یک هفته

نمکی با بیان این‌که واکسیناسیون فراتر از آنچه قول داده بودیم پیش می‌رود؛ خاطرنشان کرد: اگرچه در دورانی دچار تأخیر در تزریق واکسن کرونا شدیم اما از این هفته و هفته‌های آینده خواهید دید که ما همه گروه‌های آسیب پذیر و گروه‌های سنی در خطر را به سرعت واکسینه خواهیم کرد و از روز عید غدیر؛ واکسیناسیون گروه‌هایی از جمله معلمین، زندانیان، اساتید دانشگاه، بیماران دیابتی و پرخطر و .. را در عرض یک هفته تمام خواهیم کرد.

نظرات بینندگان