arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

یک نماینده: اگر رئیسی بعد از مراسم تحلیف لیست کابینه اش را بدهد، رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی، از روز ۱۶ مرداد آغاز می‌شود / نمایندگان ۵۰ کشور در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت ارائه لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم بعد از مراسم تحلیف، مجلس شورای اسلامی از روز شنبه ۱۶ مردادماه رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت ارائه لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم بعد از مراسم تحلیف، مجلس شورای اسلامی از روز شنبه ۱۶ مردادماه رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار می‌دهد.

سید محسن دهنوی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره تدابیر صورت گرفته جهت برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب پرداخت و گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ساعت ۱۷ روز پنج شنبه ۱۴ مردادماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما برای دعوت از مهمانان داخلی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، دعوت از مهمانان داخلی در سطح مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب اعلام آمادگی کردند که دعوت‌نامه‌هایی برای آنها ارسال شده، مقامات کشورهای خارجی در سطوح مختلف از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه و سطح‌های پایین‌تر هستند. تا جایی که پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه دهد ما از حضور مهمانان به ویژه مهمان‌های خارجی بهره‌مند خواهیم شد.

دهنوی درباره‌ی لیست کابینه سیزدهم و برنامه وزرای پیشنهادی اظهار کرد: اگر تا بعد از مراسم تحلیف لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آماده و ارائه شود بلافاصله مجلس شورای اسلامی بررسی‌های خود را آغاز خواهد کرد. به عبارت دقیق‌تر اگر تا زمان برگزاری مراسم تحلیف لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس اعلام کنند کمیسیون‌های تخصصی از روز شنبه ۱۶ مردادماه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی را آغاز می‌کند، احتمالا این کار یک هفته در کمیسیون‌ها طول خواهد کشید و بعد از آن بررسی رای اعتماد وزرا در صحن علنی را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت که تاکید رئیس جمهور منتخب و رئیس مجلس شورای اسلامی بر آن است که به دلیل شرایط خاص کشور بلافاصله تکلیف وزرای دولت سیزدهم مشخص شده و دولت کار خود را شروع کند.

نظرات بینندگان