arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

فیلم دپ در نقش فوتوژورنالیست در امریکا اکران نشده / آیا جانی دپ باز هم محروم می‌شود؟

کارگردان فیلم «میناماتا» (Minamata) با ارسال نامه‌ای ام‌جی‌ام را محکوم کرده است که استودیو فیلم را به دلیل بازی جانی دپ و حاشیه‌های زندگی شخصی او پخش نمی‌کند. دپ در میناماتا در نقش یک فتوژورنالیست بازی می‌کند‏، اما این فیلم هنوز در آمریکا پخش نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی‌نما‏: ارگردان فیلم «میناماتا» (Minamata) با ارسال نامه‌ای ام‌جی‌ام را محکوم کرده است که استودیو فیلم را به دلیل بازی جانی دپ و حاشیه‌های زندگی شخصی او پخش نمی‌کند. دپ در میناماتا در نقش یک فتوژورنالیست بازی می‌کند‏، اما این فیلم هنوز در آمریکا پخش نشده است.


این درام تاریخی پاییز گذشته و پس از اکران در جشنواره برلین توسط استودیو خریداری شد. استودیوی ام‌جی‌ام با انتشار بیانیه‌ای از طریق «ددلاین»‏، ادعای کارگردان را رد می‌کند و می‌گوید این فیلم همچنان قرار است اکران شود. این فیلم ابتدا قرار بود فوریه سال ۲۰۲۱ همزمان با اکران در سالن‌های سینما در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه شود.

در این درام که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده، جانی دپ نقش یوجین اسمیت را بازی می‌کند؛ فتوژورنالیستی که از دنیا دل کنده اما آخرین مأموریتش را از مجله‌ لایف می‌پذیرد و به شهر ساحلی میناماتا ژاپن سفر می‌کند، جایی که در پی غفلت کمپانی چیسو مسمویت جیوه شیوع پیدا کرده است. دیگر بازیگران فیلم هیرویوکی سانادا، تادانوبو آسانو، کاترین جنکینز، جون کونیمورا، لیلی رابینسون، رایو کاسه، آکیکو ایواسه و بیل نیگی بوده‌اند.

شهرت دپ در هالیوود به دنبال شکست در پرونده شکایت از نشریه بریتانیایی سان که او را «ضارب» همسر سابقش امبر هرد خوانده بود، لکه‌دار شد. پس برگزاری دادگاه این شکایت در لندن و اعلام حکم نهایی، استودیوی برادران وارنر دپ را با مدس میکلسن در جانوران شگفت‌انگیز ۳ (Fantastic Beasts ۳) جایگزین کرد.

لویتاس در نامه خود آورده است: «حدود یک سال قبل ام‌جی‌ام امتیاز پخش فیلم «میناماتا» در آمریکای شمالی را پس از اکران در برلیناله خریداری کرد. ام‌جی‌ام مصمم بود بر رنج هزاران قربانی یکی از شنیع‌ترین پیشامدهای تاریخ در مورد آلودگی صنعتی نوری بتاباند و زوایای تاریکش را روشن کند. این جامعه که مدت‌ها به حاشیه رانده شده در بازنمایی داستان رنجشان تنها یک امید داشتند – اینکه تاریخ را از ظلمت بیرون بکشند تا دیگر مردم بی‌گناه به چنین سرنوشتی دچار نشوند… و در آن لحظه به نظر می‌رسید که با همکاری ام‌جی‌ام، این خواسته که قدمتش به چند دهه می‌رسید سرانجام محقق خواهد شد.»

این کارگردان ادامه می‌دهد: «حالا سرگشتی و یأس آن‌ها را تصور کنید وقتی هفته گذشته متوجه شدند ام‌جی‌ام به رغم اکران در بازارهای بین‌المللی، تصمیم گرفته «فیلم را دفن کند» (نقل قولی از آقای «سم وولمن») چون ام‌جی‌ام نگران است که شاید مشکلات شخصی یک بازیگر فیلم اثر منفی بر روی آن‌ها بگذارد و از نظر استودیو قربانیان و خانواده‌های آنان در اولویت دوم قرار دارند.»

این فیلمساز در پایان نامه می‌نویسد: «همه افرادی که در این داستان و این مبارزه دخیل بوده‌اند عاجزانه از ام‌جی‌ام می‌خواهند که راه حلی باشد، تا پیشروی مسیری حساس برای بسیاری از افراد باشد و در مورد تصمیمش برای به تأخیر انداختن مدوام پخش و بازاریابی «میناماتا» تجدید نظر کند…»

سخنگوی استودیو با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده است که این فیلم در آینده به بازار ایالات متحده راه پیدا خواهد کرد.

نظرات بینندگان