arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

ساخت سیاسی‌ترین خط لوله گازی جهان از روسیه تا آلمان به پایان رسید

اپراتور خط لوله نورد استریم ۲ از تکمیل ساخت ۹۹ درصد از این خط لوله گازی زیردریایی که مستقیما از روسیه تا آلمان امتداد پیدا می کند، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: اپراتور خط لوله نورد استریم ۲ از تکمیل ساخت ۹۹ درصد از این خط لوله گازی زیردریایی که مستقیما از روسیه تا آلمان امتداد پیدا می کند، خبر داد.

پروژه ۱۱ میلیارد دلاری خط لوله گازی نورد استریم ۲ که برای دور زدن اوکراین و دو برابر کردن ظرفیت انتقال گاز خط لوله فعلی نورد استریم به ۱۱۰ میلیارد متر مکعب در سال طراحی شده است، نقطه اصلی تنش و درگیری میان مسکو و واشنگتن بوده است.

ساخت این خط لوله با تحریمهایی که از سوی آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام شد، تنشهای سیاسی و برنامه واشنگتن برای افزایش فروش گاز طبیعی مایع به اروپا، به موانعی برخورد کرده بود.

اپراتور نورد استریم ۲ روز چهارشنبه اعلام کرد کشتی آکادمیک چرسکی کار برنامه ریزی شده اولیه را به اتمام رسانده است و کشتی احداث لوله فورچونا در حال حاضر به کار در بخش باقی مانده این خط لوله ادامه می دهد.

با وجود مخالفت همیشگی آمریکا با این پروژه، دولت بایدن به این نتیجه رسیده که برای متوقف کردن ساخت این خط لوله دیگر خیلی دیر شده است. آلمان که قویا از ساخت این خط لوله گازی حمایت کرده است و آمریکا هفته گذشته در خصوص این خط لوله به توافق رسیدند. آمریکا و آلمان توافق کردند در صورت اقدام روسیه به استفاده از خط لوله گازی نورد استریم ۲ برای آسیب زدن به اوکراین یا سایر کشورهای اروپای شرقی، اقداماتی برای محدود کردن صادرات انرژی مسکو صورت دهند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت اداره کننده این پروژه اوایل ماه جاری اعلام کرده بود نورد استریم ۲ اواخر اوت تکمیل می شود و امسال فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

نظرات بینندگان