arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

عربستان از سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری برای توسعه اینترنت خبر داد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی از مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی برای راه‌اندازی صندوق ۱۵ میلیارد دلاری به منظور سرمایه گذاری در بخش فناوری ارتباطات و اینترنت نسل پنجم (5G) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: به گزارش روزنامه سعودی سبق، «هیثم العوهلی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان اظهار داشت که گردانندگان این صندوق بین سه تا چهار میلیارد دلار در بخش زیر ساخت‌های دیجیتال و فیبرنوری وشبکه‌های اینترنتی و خدمات ۵G سرمایه گذاری خارجی خواهند کرد.

العوهلی گفت که ۱۳ هزار مرکز انرژی خورشیدی برای اجرای خدمات به ۵G متکی هستند و ۱۰ میلیون کارت پیشخوان هوشمند در عربستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در عربستان به اقتصادی مبتنی بر فناوری، اطلاعات، قابلیت‌ها و مهارت‌ها تبدیل خواهیم شد و با سرمایه گذاری عظیم بیش از ۱۰ هزار تاسیسات صنعتی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار، برای آینده ثمربخش خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان تأکید کرد که انتظار می رود سرمایه گذاری در چهارمین فناوری صنعتی به ۲۰۰ میلیارد دلار در عربستان برسد و هزینه‌ها را برای بخش صنعت کاهش ظرف ۱۰ سال کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد، تعدادی از مقام های سعودی چند توافقنامه با شرکت‌های بزرگ جهان مانند «علی بابا» و «گوگل» امضا کردند که به زودی باعث توسعه و سرمایه گذاری عربستان در زمینه های مختلف را در عراق خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان با اشاره به آموزش ۵۴ هزار دانشجوی دختر و پسر در این زمینه، بر ضرورت توسعه شاخص‌های چهارمین فناوری صنعتی برای سنجش دستآوردهای انقلاب صنعتی این کشور تأکید کرد.

وی گفت که عربستان در فناوری صنعتی خود به انرژی‌های تجدیدپذیر و جایگزین تکیه خواهد کرد و از آن به طور گسترده استفاده خواهد شد.

نظرات بینندگان