arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

جشنواره فیلم لوکارنو به انیمه ژاپنی جایزه می‌دهد

انیمیشن ژاپنی «زیبا» جایزه افتتاحیه کودکان را از جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۱ دریافت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انیمیشن ژاپنی «زیبا» جایزه افتتاحیه کودکان را از جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۱ دریافت می‌کند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم بلند جدید مامورو هوسودا سازنده «میراری» امسال یک جایزه جشنواره سوییسی لوکارنو را دریافت می‌کند و در این جشنواره اکران ویژه می‌شود.

«زیبا» که جدیدترین انیمیشن کارگردان ژاپنی نامزد جایزه اسکار است جایزه افتتاحیه کودکان را که به فیلمی اهدا می‌شود که می‌تواند سینما را به مخاطبان جوان ارایه کند، دریافت می‌کند.

این فیلم که ژاپن مدت‌ها انتظار اکرانش را می‌کشید از جمعه پیش در این کشور راهی سینماها شد و در راس باکس آفیس قرار گرفت و در اولین آخر هفته اکرانش بیش ۶۰۰ هزار نفر به تماشایش نشستند و بیش از ۸ میلیون دلار فروش کرد.

انیمیشن «زیبا» درباره دختر نوجوانی است که با پدرش در شهر کوچک کوهستانی زندگی می‌کند و در دنیای مجازی از نمادهای موسیقی محسوب می‌شود. در این فیلم به تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر زندگی خیالی نوجوانان تمرکز شده است.

هوسودا از موفق‌ترین کارگردان‌های انیمه ژاپن است که برای ساخت انیمه‌هایی چون «دیجیمون» در سال ۲۰۰۰، «دختری که از زمان پرید» در سال ۲۰۰۶، «بچه‌های گرگ» در سال ۲۰۱۲ و «میراری» در سال ۲۰۱۸ تحسین می‌شود. آخرین انیمیشن وی نامزدی اسکار را در بخش انیمیشن بلند دریافت کرده بود.

جایزه هوسودا در برنامه ویژه‌ای که ۳ آگوست در لوکارنو ترتیب داده شده به وی اهدا می‌شود و فیلم «بل» یا «زیبا» در پیازا گرانده به نمایش درمی‌آید.

لوکارنو برای ادای احترام بیشتر به این کارگردان ژاپنی «بچه‌های گرگ» و «پسر و دیو» محصول سال ۲۰۱۵ را نیز در بخش جنبی نمایش کودکان لوکارنو اکران می‌کند.

این بخش جنبی که جدید است بر معرفی فیلم‌های کلاسیک نسل جدید به کودکان و نوجوانان متمرکز شده است.

مستند «سیاه‌گوش» از کارگردان سوییسی-فرانسوی لورن گسلین نیز در همین بخش امسال نمایش داده می‌شود.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی لوکارنو از ۴ تا ۱۴ آگوست (۱۳ تا ۲۳ مرداد) ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

 مهر

نظرات بینندگان