arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

محموله جدید واکسن اسپوتنیک وارد کشور شد

دهمین محموله واکسن روسی (اسپوتنیک وی) به حجم ۱۰۰ هزار دوز ظهر امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد. این محموله روز گذشته (چهارشنبه) تحویل سفارت ایران در مسکو شده بود که با احتساب حجم ۱۰۰ هزار دوز این محموله، تاکنون بیش از یک میلیون دوز از این واکسن به ایران تحویل داده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دهمین محموله واکسن روسی (اسپوتنیک وی) به حجم ۱۰۰ هزار دوز ظهر امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.

دهمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» روز گذشته (چهارشنبه) تحویل سفارت ایران در مسکو شده بود که با احتساب حجم ۱۰۰ هزار دوز این محموله، تاکنون بیش از یک میلیون دوز از این واکسن به ایران تحویل داده شده است.

ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوزی واکسن اسپوتنیک وی که بهمن ماه سال گذشته میان دو طرف امضا شد، اواخر تیرماه امسال نیز قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر را امضا و نهایی کردند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیشتر گفته بو در دیدارهایی که با مقام های روس داشتم، اعلام کردند که به دلیل اولویت داشتن واکسیناسیون در داخل روسیه و کمبود تولید واکسن، فعلا هیچ محموله واکسن کرونا به خارج از این کشور ارسال نمی شود.

بر پایه این گزارش، جلالی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت بر اساس همین پیگیری ها در دیداری که با مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم وی اعلام کرد که پس از بهبود روند واکسیناسیون در این کشور، روسیه تعهدات خود برای ارسال واکسن به دیگر کشورها را ادامه خواهند داد.

جلالی خاطر نشان کرد که ایران در حال انجام فرایند تولید مشترک با کشور روسیه است و این فرایند گامی به جلو برای جمهوری اسلامی ارزیابی می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پیشتر نیز به ایرنا گفته بود: در داخل روسیه مشکلات کرونایی زیاد هست بطوری که افزون بر ۷۰۰ نفر در این کشور روزانه قربانی کرونا می شوند و این بیش از ایران است که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد است، بنابراین بیشتر تولید واکسن این کشور برای مصرف داخلی است و روسیه برای تعهدات تحویل واکسن ها روی تولید مشترک حساب باز کرده بود.

جلالی تصریح کرد: اکنون این تولید مشترک ما تحت لیسانس روسیه در حال انجام است و روسیه برای انجام تعهدات خود برای ارسال واکسن به ایران روی تولید مشترک حساب باز کرده است



نظرات بینندگان