arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

روسیه: تلاش می کنیم آمریکا و ایران را به پایبندی به برجام بازگردانیم / برجام فرزند ماست؛ در قبال آن مسئولیت داریم

سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در مورد توقف مذاکرات هسته ای وین و آغاز نشدن هفتمین دور از گفت و گوهای هسته ای گفت:دز قبال برجام مسئولیت خاصی داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در مورد توقف مذاکرات هسته ای وین و آغاز نشدن هفتمین دور از گفت و گوهای هسته ای گفت: دز قبال برجام مسئولیت خاصی داریم.

به گزارش وب سایت نمایندگی روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی پنج‌شنبه شب در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: برجام فرزند ما است که مسئولیت خاصی در قبال آن داریم به همین دلیل است که ما فعالانه در مذاکرات وین شرکت داریم و تلاش می کنیم آمریکا و ایران را به پایبندی به برجام بازگردانیم.

پولیانسکی در ادامه گفت: ما نباید توالی رویدادها را فراموش کنیم، این واقعیت که ایران کمی از تعهد خود منحرف شد، پیامد مستقیم اقدام ایالات متحده در زمان خروج از برجام است.

پولیانسکی در توضیح ادامه روند مذاکرات هسته ای در وین افزود: کل فرایند مذاکره همانطور که می بینیم در درجه اول درباره نحوه بازگشت ایالات متحده به این توافق است. بسیاری از کارها توسط دولت های مختلف به ویژه توسط دولت ترامپ انجام شده یا گفته شده است، ما نمی توانیم آن چیزها را فراموش کنیم، ایرانیان نیز نمی توانند آنها را فراموش کنند.

سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد بنابراین آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست، بسیاری از کارها که ایالات متحده باید انجام دهد وجود دارد و هنوز به بسیاری از کارهایی که باید انجام دهد تا آنجا که من می دانم متعهد نشده است.

روند مذاکرات احیای برجام در وین با فرارسیدن واپسین روزهای عمر دولت دوازدهم بدون دستیابی به دستاوردی مشخص متوقف شده است.

آمریکا در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ با خروج یکجانبه از توافق هسته ای، تحریم ها علیه ایران را بار دیگر اعمال کرد. این اقدام آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» مورد انتقاد بسیاری از کشورها و حتی دموکرات ها در آمریکا قرار گرفت.

با وجود وعده «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت این کشور به برجام، اما هنوز این وعده عملیاتی نشده است.

ایران بارها اعلام کرده که در صورتی که آمریکا به عنوان ناقض اولیه برجام، به تعهدات خود بازگردد، حاضر است اقدامات جبرانی خود پس از خروج آمریکا از برجام را، کنار بگذارد و به تعهدات مندرج در این توافق بازگردد.

نظرات بینندگان