arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

۵ راه طبیعی برای کمک به سلامتی شما

متخصصان پزشکی می‌گویند بهترین راه برای بهبود سلامت کشور ساده است: سعی کنید سالم بمانید. بیماری‌های قابل پیشگیری مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی و چندین شکل اصلی سرطان، بخش عمده‌ای از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تشکیل می‌دهند که میلیارد‌ها دلار هزینه دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متخصصان پزشکی می‌گویند بهترین راه برای بهبود سلامت کشور ساده است: سعی کنید سالم بمانید. بیماری‌های قابل پیشگیری مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی و چندین شکل اصلی سرطان، بخش عمده‌ای از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تشکیل می‌دهند که میلیارد‌ها دلار هزینه دارند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، شواهد حاصل از مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ روی ۲۳۱۵۳ بزرگسال که در تحقیقات آینده نگر درباره سرطان و تغذیه شرکت کردند نشان می‌دهد داوطلبانی که از چهار اصل بهداشتی پیروی می‌کنند (سیگار نمی‌کشیدند و چاق نمی‌شدند. ورزش می‌کردند و رژیم غذایی سالمی داشتند) ۸۰ ٪ کمتر در معرض بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، سرطان و بیماری‌های قلبی بودند و  خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، ۹۲ ٪ کمتر از خطر افرادی بود که از توصیه‌های بهداشتی سالم را رعایت نمی‌کردند.


دکتر وس آلس، دکتر، مدیر برنامه بهبود بهداشت استنفورد در دانشگاه استنفورد می‌گوید: "نتایجی از این دست بار‌ها و بار‌ها ثابت می‌کند که قدرتمندترین ابزاری که برای بهبود سلامت در اختیار داریم پیشگیری است. با این وجود ما هنوز در ترغیب مردم به ایجاد تغییرات سالم مشکل داریم.


" برای ایجاد برنامه اصلاح مراقبت‌های بهداشتی خود، در اینجا آنچه آلز و سایر متخصصان می‌گویند باید انجام دهید تا بزرگترین تلاش خود را به دست آورید:

 

تحرک و ورزش بیشتری داشته باشید

ورزش مزایای سلامتی زیادی دارد. چیزی به اندازه یک پیاده روی سریع و نیم ساعت در روز نمی‌تواند به طور چشمگیری خطر بیماری قلبی، دیابت و انواع مختلف سرطان از جمله سرطان روده بزرگ  را کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ توسط محققان در بیمارستان Brigham and Women’s Hospital در بوستون نشان داد که ورزش منظم ۳۰ ٪ خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

 سلامت

یک وزن سالم و متعادل داشته باشید

با توجه به یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل جدید داده‌های بخش‌های بهداشت ایالتی آمریکا، طی پنج سال گذشته، میزان چاقی در تقریباً تمام ایالت‌ها افزایش یافته است. در واقع، حتی یک ایالت در ایالات متحده کاهش وزن را تجربه نکرده است. کاهش وزن و متعادل نگه داشتن آن کار دشواری است. با این وجود مطالعات نشان می‌دهد که در صورت اضافه وزن کاهش وزن تنها چند پوند باعث بهبود سلامتی می‌شود.

 

به شاخص‌های سلامتی و قرنطینه توجه کنید


کرونا باعث شد بسیاری از افراد به نکات بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند، افزون بر این موضوع، دانستن و کنترل سطح کلسترول و فشار خون برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار مهم است و  آزمایشات غربالگری سرطان، برخی از اشکال بیماری را زودتر از موعد درمان می‌کند.


سیگار نکشید

سرطان ریه همچنان یکی از مهمترین علت مرگ بر اثر سرطان است  و طبق گفته انستیتوی ملی سرطان، بین ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد مرگ، مستقیماً ناشی از استعمال دخانیات است.

معاشرت

معاشرت‌هایی سرگرم کننده ترتیب دهید

لذت بردن از زندگی و حفظ حلقه دوستان حامی قسمت بزرگی از سلامتی است. در واقع، داشتن دوستان مطمئن، ممکن است بعد از عدم استعمال دخانیات برای جلوگیری از حملات قلبی، در درجه دوم اهمیت باشد. طبق تحقیقات، افرادی با شبکه‌های اجتماعی گسترده کمتر احتمال دارد که در عروق خود کلسیفیکاسیون داشته باشند، که نشانه‌ای از خطر بیماری قلبی است.

نظرات بینندگان