arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

هشدار شورای شهر مشهد: در ۳ روز گذشته دردناک‌ترین روز‌های کرونایی را در قیاس با ۱۸ ماه اخیر سپری کرده ایم / تمام رکورد‌های مربوط به پیک‌های گذشته شکسته / یک سوم بستری‌های کرونایی غیربومی هستند

با توجه به وخیم شدن اوضاع شیوع کرونا در مشهد، شورای شهر مشهد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:مشهد طی ۳ روز گذشته دردناک‌ترین روزهای کرونایی خود را در قیاس با ۱۸ ماه اخیر سپری کرده است. در پیک پنجم کرونا، مشهد تمام رکوردهای مربوط به پیک‌های گذشته خود را شکسته و شرایط وخیم‌تری را شاهد هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به وخیم شدن اوضاع شیوع کرونا در مشهد، شورای اسلامی این شهر بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مشهد طی ۳ روز گذشته دردناک‌ترین روزهای کرونایی خود را در قیاس با ۱۸ ماه اخیر سپری کرده است.

در پیک پنجم کرونا، مشهد تمام رکوردهای مربوط به پیک‌های گذشته خود را شکسته و شرایط وخیم‌تری را شاهد هستیم.

طی پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای شهر مشهد، متأسفانه تجربه سه روز اخیر در شهرمان، به لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری، فوتی‌های ناشی از کرونا و مراجعه‌کنندگان با تست مثبت و نیازمندان مراقبت‌های ویژه(ICU)، در قیاس با ۱۸ ماه اخیر، بی‌سابقه بوده است.

با توجه به بیانیه سازمان نظام پزشکی مرکز استان و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان مشهد، از عموم شهروندان عزیز و فهیم مشهدی تقاضا می‌کنیم که از حضور در مهمانی‌های خانوادگی، مجالس مختلف و تجمعات پرهیز کنند چراکه تجربه نشان داده ستاد ملی مقابله با کرونا توفیقی در بحث تعطیلی شهرهای با وضعیت قرمز و بحرانی کشور نداشته و تنها راه پیش‌ روی همه ما، تکیه به روش‌های خودکنترلی است.

بررسی آمار مربوط به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که یک سوم این افراد، غیربومی هستند که نشان از حضور چشمگیر مسافران و زائران در مشهد است.

از عموم هموطنان و شیفتگان بارگاه منور رضوی درخواست می‌کنیم، حداقل برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از سفر به مشهد جدا پرهیز نمایند.

امیدواریم هرچه زودتر با مناسب شدن شرایط و گذر از این وضعیت بحرانی، فرصت زیارت حرم مطهر امام‌رضا(ع)، بدون تهدید شدن سلامت افراد، فراهم آید.»

نظرات بینندگان