arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

سازمان سنجش: نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ تا دوشنبه ۱۰ مرداد اعلام می‌شود

نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در این هفته و تا دوشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در این هفته و تا دوشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه آزمون سراسری تا دوشنبه ۱۰ مرداد اعلام می‌شود و بعد از اعلام نتیجه اولیه و مشاهده نمرات و رتبه کسب شده در آزمون و همچنین پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتخاب رشته داوطلبان اواسط مرداد ماه انجام می‌شود و نتیجه نهایی تا اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

سامانه انتخاب رشته مجازی هم در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد و داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته خود از این سامانه بهره‌مند شوند.

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار شدند.

تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که برای آنها تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شد.

ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ مطابق سال گذشته خواهد بود و پیش بینی می‌شود در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یک میلیون دانشجو پذیرفته شوند.

نظرات بینندگان