arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

تداوم طوفان در منطقه سیستان/ شعاع دید افقی به ۳۰۰۰ متر کاهش یافت

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به تداوم وزش طوفان همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان، گفت: صبح امرز در پی وقوع طفان و گرد و خاک شعاع دید افقی در زال به ۳۰۰۰ متر کاهش پیدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: علی ملاشاهی با اشاره به تداوم وزش طوفان همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: صبح امرز در پی وقوع طفان و گرد و خاک شعاع دید افقی در زابل به 3000 متر کاهش پیدا کرد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه صبح امروز بیشینه سرعت ورزش باد در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: این شرایط جوی نامطلوب موجب شده شعاع دید افقی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، سراوان، خاش، ایرانشهر، نیکشهر و راسک کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بر‌ اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت ک به دنبال آن کاهش شعاع دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود این شرایط جوی نامطلوب موجب اختلال در تردد برخی محورهای مواصلاتی شمال استان از جمله محور زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان و زاهدان- بم شود؛ بنابراین توصیه می‌شود رانندگان ار تردد بی‌مورد خودداری کرده و در صورت ضرورت حتماً جوانب احتیاط را رعایت کنند.

نظرات بینندگان