arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

روحانی: کسی نمی تواند تحول سلامت در این هشت سال را انکار کند / پایان کرونا مشخص نیست

روحانی با بیان اینکه در همین ایام کرونا توانستیم تخت های آی سی یو را دو برابر کردیم و تعداد نیروی انسانی را تیز دو برابر کردیم گفت: در بخش سلامت تحول این هشت ساله غیر قابل انکار است و افتتاح همین امروز نشان دهنده آن است که دولت و خیرین تلاش کردند تا امکانات و نیروی انسانی لازم را دراختیار مردم بگذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهور گفت: تحول بخش سلامت در این هشت سال غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور عصر امروز در آیین افتتاح طرح های وزارت بهداشت طی سخنانی اظهارداشت: امروز بسیار خوشحالیم که هشتاد و هفتمین افتتاح طرح های ما صورت گرفت که این طرح ها برای ما اهمیت ویژه ای داشت.

وی افزود: از سال 93 یکی از اهداف دولت یازدهم مسئله طرح تحول سلامت بود که این طرح در دولت دوازدهم علی رغم جنگ اقتصادی همچنان ادامه پیداکرد و اگر این طرح نبود مشخص نبود چگونه می توانستیم در برابر کرونا مقاومت کنیم.

روحانی ادامه داد: در این دولت 40 هزار تخت دیگر به مجموع تخت های بیمارستانی کشور اضافه شده و در دو سال گذشته 13 هزار تخت بیمارستانی راافتتاح کردیم و در شهریور سال گذشته ما در یک روز 1400 تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و امروز هم 1443 تخت بیمارستانی را در یک روز افتتاح کردیم.

رییس جمهور اظهار داشت: در تهران یک بیمارستان 1000 تخت خوابی داریم که 97 درصد آن آماده است و از هفته های آینده امکان استفاده از 500 تخت آن فراهم خواهد شد و یک بیمارستان کودکان نیز در آینده در تهران افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در همین ایام کرونا توانستیم تخت های آی سی یو را دو برابر کردیم و تعداد نیروی انسانی را تیز دو برابر کردیم گفت: در بخش سلامت تحول این هشت ساله غیر قابل انکار است و افتتاح همین امروز نشان دهنده آن است که دولت و خیرین تلاش کردند تا امکانات و نیروی انسانی لازم را دراختیار مردم بگذارند. بعد از انقلاب امکانات بیمارستانی ما در کشور 3/5 برابر افزایش پیدا کرده اما در استان سیستان و بلوچستان 7 برابر شده است پس بنابراین دولت اهتمام کافی برای محرومیت زدایی و عدالت در بخش سلامت انجام داده است.

روحانی تاکید کرد: این موجب شد در درمان کرونا مقاوم تر در برابر این بیماری بایستیم. پایان کرونا برای هیچ کس روشن نیست و الان در وسط موج پنجم هستیم و در قسمت های جنوبی کشور به تدریج در حال خروج از این موج هستند. این ویروس پنج نوبت ما را مورد هجمه شدید قرار داده است اما من بایداز مسئولان وزارت بهداشت و همه مدافعین سلامت تشکر کنم که موجب آرامش و دلگرمی مردمی هستند.

ریس جمهور عنوان کرد: امروز با سرعت خوبی در زمینه واکسن در مال پیشرفت هستیم و افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای تحت پوشش کامل واکسن قرار میگیرند و در هفته های آینده وضعیت ما بهتر خواهد شد.

نظرات بینندگان