arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

ارز دیجیتال باشگاه اینترمیلان روی دیگری از سکه‌های دیجیتال را نشان می‌دهد

اینتر میلان ارز دیجیتال مارک دار خود را با نام $ Inter راه اندازی کرده است. اما شاید لازم است اول بدانیم که چرا «پیرلی » ، شرکت تایر سازی ایتالیایی، جایگاه حمایتی خود، از پیراهن معروف باشگاه فوتبال اینتر میلان نراتزوری (سیاه و آبی) را پس از ۲۶ سال از دست داد. حامی جدید اینترمیلان، Socios، تقریبا دو برابر پیشنهاد پیرلی را پرداخت کرده است. اگر سوالتان این است که Socios دقیقا چه می‌کند؟ پاسخ این است که Socios یک شرکت ارز‌های رمزنگاری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینتر میلان ارز دیجیتال مارک دار خود را با نام $ Inter راه اندازی کرده است. اما شاید لازم است اول بدانیم که چرا  پیرلی، شرکت تایر سازی ایتالیایی، جایگاه حمایتی خود، از پیراهن معروف باشگاه فوتبال اینتر میلان نراتزوری (سیاه و آبی) را پس از ۲۶ سال از دست داد. حامی جدید اینترمیلان، Socios، تقریبا دو برابر پیشنهاد پیرلی را پرداخت کرده است. اگر سوالتان این است که Socios دقیقا چه می‌کند؟ پاسخ این است که Socios یک شرکت ارز‌های رمزنگاری شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اینتر میلان ارز دیجیتال مارک دار خود را با نام $ Inter راه اندازی کرد و دارندگان سکه‌های دیجیتال اینتر، که عمدتا هواداران اینتر میلان هستند، می‌توانند از این سکه‌ها برای خرید کالا‌های منحصر به فرد و محتوای دیجیتالی و همچنین شرکت در رای گیری‌های انجام شده توسط باشگاه استفاده کنند. این نظرسنجی‌ها ممکن است شامل انتخاب موسیقی ورودی برای رفتن به زمین یا پیامی که کاپیتان روی بازوبند می‌بندد و حتی شعار‌های تشویق تیم باشد.

اما آیا ارز‌های رمزنگاری شده مبتنی بر بلاک چین رد پای کربنی ندارند؟ مصرف سالانه انرژی برای پیاده سازی بیت کوین در حال حاضر معادل مصرف کشور  سوئد (۱۳۵TWh) است. یک تراکنش بیت کوین به اندازه یک خانواده معمولی آمریکایی در ۵۷ روز انرژی مصرف می‌کند. دلیل چنین مصرف بالای انرژی به لحاظ نجومی پیچیدگی الگوریتمی است که باعث ایجاد اعتماد در یک فدراسیون باز از رایانه‌هایی می‌شود که برای "استخراج" ارز رمزنگاری شده استفاده می‌شود و صاحبان آن می‌توانند هرکسی در هر مکانی باشند.

برخی از مدافعان بلاک چین ادعا می‌کنند که تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به زودی این مشکل را حل می‌کند. با این وجود، معماران ارز رمزنگاری شده اتریوم قصد دارند با تغییر از تأیید کار انجام شده توسط "ماینرها" به تأیید سهام دارندگان، مصرف انرژی را به شدت کاهش دهند. انتظار می‌رود که این گذار با کاهش انرژی مصرفی طی چند ماه آینده انجام شود. علاوه بر این، ارز‌های دیجیتال مارک دار مانند $ Inter اینترمیلان از رویکرد‌هایی استفاده می‌کنند که فرکانس تعاملات پرانرژی را با بلاک چین اصلی کاهش می‌دهد.

این فقط اینترمیلان نیست که ارز دیجیتال دارد. آرسنال، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، منچسترسیتی و پاری سن ژرمن در حال راه اندازی توکن‌های دیجیتالی مشابه با نام تجاری باشگاهی با همکاری Socios هستند. تیم‌های فرمول ۱ استون مارتین و آلفارومئو ریسینگ نیز همینطور. در ایالات متحده دو تیم NBA، فیلادلفیا ۷۶ers و بوستون سلتیکس، به همراه تیم NHL، نیوجرسی نیز قرارداد‌هایی مشابه را امضا کرده اند.

با تأثیر همه گیری کرونا بر ورزش‌های مطرح و بسته شدن ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی، شاید تعجب آور نباشد که نام‌های درجه یک ورزشی به دنبال نوآوری هستند. به نظر می‌رسد سکه دیجیتال حوزه‌ای جالب است. یک باشگاه می‌تواند با توجه به میزان و مدت زمان نگهداری سکه‌های مارک دار خود توسط افراد، هواداران برتر فعلی و وفادارترین طرفداران خود را فوراً تشخیص دهد. تعامل عمیق‌تر با آن طرفداران نیز امکان پذیر است، مانند رویداد‌های ملاقات و خوشامدگویی، فروش کلکسیون‌ها و مسابقات آنلاین. سکه‌های مارک دار را می‌توان به عنوان پاداش و جایزه اهدا کرد.

اگر مقداری از  سکه‌های مارک دار ضرب شده باشد، ارزش سکه‌ها (در مقابل یورو یا دلار آمریکا) با گذشت زمان افزایش می‌یابد. با خرید بیشتر این سکه‌ها از سوی طرفداران، سازماندهی رویداد‌های تعاملی بیشتر با طرفداران و فروش بیشتر محتوا‌ها و کالا‌های اختصاصی VIP (و پرداخت شده با ارز دیجیتال باشگاه)، تقاضا برای سکه‌های باشگاه ناگزیر افزایش می‌یابد.

ارز دیجیتال

به هر حال، به بیت کوین نگاه کنید: در حالی که ارزش آن اخیراً کاهش یافته است، نرخ ارز بیت کوین به یورو از ۸۵۰۰ یورو در سال قبل، به (در زمان نگارش این مقاله) تقریباً ۳۲۸۰۰ یورو در حال حاضر افزایش یافته است. به همین ترتیب، ارزش یک سکه اتریوم در طول ۱۲ ماه گذشته از ۲۶۶ یورو به ۲۰۰۰ یورو افزایش یافته است.

ارز رمزنگاری شده برای مارک‌های ورزشی برتر زمانی  جالب‌تر می‌شود که بدانیم نه تنها طرفداران می‌توانند توکن‌های دیجیتالی مارک دار خریداری و پاداش بگیرند، بلکه اجازه دارند به ارز "فیات" مانند یورو یا دلار تبدیلشان کنند. آن‌ها می‌توانند از نظر اقتصادی در محبوبیت یک باشگاه، فراتر از خرید و فروش و رویداد‌های سازماندهی شده توسط خود باشگاه سهیم شوند و شما می‌توانید به عنوان یک طرفدار درآمد کسب کنید.

اما آیا لزوماً خریدار وجود خواهد داشت و در صورت وجود به چه قیمتی؟ یکی از پیشرفت‌های مهم فناوری ارز‌های رمزنگاری شده، طرف‌های خودکار هستند. در عمل این بدان معناست که اگر مایل به فروش هستید همیشه خریدار وجود دارد یا اگر مایل به خرید هستید یک فروشنده وجود دارد. بسته به تقاضای کلی، نرخ ارز از پیش تعیین شده (و منتشر شده) است. در واقع خود ارز رمزنگاری شده ارزش خود را ذخیره می‌کند (به جای اینکه توسط  انسان‌ها نگهداری شود).

البته چرا باید رویکرد را فقط به مارک‌های ورزشی محدود کرد؟ نوازندگان و گروه‌های هنری و هر کسی که محتوای دیجیتالی ایجاد می‌کند (بله، حتی روزنامه نگاران و نویسندگان) اکنون می‌توانند واحد مالی دیجیتال خود را ایجاد کنند. ستاره فوتبال ژاپنی کیسوکه هوندا، خواننده رپ، لیل یختی، بازیگر تری کروس، موسیقیدان هریسون اول و شخصیت اینستاگرامی لورل دریسکیل از جمله صد‌ها هنرمند، ستاره و تأثیرگذار هستند که اکنون هر یک سکه دیجیتال مارک دار خود را راه اندازی کرده اند. اگر می‌خواهید مستقیماً با هر یک از آن‌ها صحبت کنید، یا می‌خواهید آن‌ها برای تبلیغات شما فعالیت کنند یا از مشاوره آن‌ها مطلع شوند، ابتدا باید از توکن‌های مارک دار آن‌ها خرید کنید. اقتصاد اجتماعی، با استفاده از "سکه‌های اجتماعی" دیجیتالی که افراد و مارک‌ها را قادر می‌سازد ارزش را مستقیماً با طرفداران خود به اشتراک بگذارند، موجی نوظهور در سراسر اینترنت است.

نظرات بینندگان