arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

ایلان ماسک: هیچ علاقه‌ای به مدیریت اپل ندارم / اگر نباشم تسلا سقوط خواهد کرد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و مدیر پروژه اسپیس ایکس می‌گوید، نه تنها علاقه‌ای به مدیریت در شرکت اپل ندارد، بلکه حتی به هر نوع مدیرعاملی نیز علاقه‌ای ندارد و حضورش به عنوان مدیرعامل تسلا را نوعی توفیق اجباری تلقی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و مدیر پروژه اسپیس ایکس می‌گوید، نه تنها علاقه‌ای به مدیریت در شرکت اپل ندارد، بلکه حتی به هر نوع مدیرعاملی نیز علاقه‌ای ندارد و حضورش به عنوان مدیرعامل تسلا را نوعی توفیق اجباری تلقی می‌کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اغراق نیست اگر بگوییم که ایلان ماسک یکی از پرکار‌ترین و البته جنجالی‌ترین کاربران توییتر محسوب می‌شود،   مانند دونالد ترامپ، او از توییتر به جای بیانیه‌های مطبوعاتی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند.

اخیرا کتاب جدیدی درباره مدیرعامل تسلا منتشر می‌شده است. بخشی از  داستان این است که در سال ۲۰۱۶  زمانی که تسلا در مشکل بود  ماسک با تیم کوک مدیرعامل  اپل تماس گرفت و پرسید که آیا  ممکن است کوک بخواهد بخشی این شرکت را بخرد؟ به نظر می‌رسد  که ایلان ماسک اصرار داشت که به عنوان بخشی از قرارداد، مدیرعامل اپل شود. تیم کوک به او گفت به هیچ وجه موافق نیست.

اما ایلان ماسک اخیرا در مورد مدیرعاملی تسلا گفت: "من بیشتر از افتخار به مدیرعاملی،   آن متنفرم و ترجیح می‌دهم وقتم را صرف طراحی و مهندسی کنم. "

وی همچنین دلیلی برای ادامه کار خود به عنوان رئیس تسلا بیان کرد: "مجبورم یا صادقانه بگویم تسلا می‌بدون من سقوط می‌کند. ".

ایلان ماسک

اما این که او بار‌ها و بار‌ها می‌گوید نمی‌خواهد مدیرعامل باشد، برخی سرمایه گذاران را نگران می‌کند چرا که  بینش و نیروی شخصیت ماسک موفقیت باورنکردنی تسلا را رقم زده است. تسلا با ارزش‌ترین شرکت خودروسازی در جهان است و در عین حال قابل توجه است که اداره آن شرکت برای ماسک کافی نیست و او رئیس پروژه اسپیس ایکس نیز محسوب می‌شود.

او همچنین The Boring Company را در سال  ۲۰۱۶ تأسیس کرد که هدف آن ایجاد تحول در سفر از طریق پیشرفت در فناوری تونل زنی است. شاید باید  بگوییم، او واقعا مدیرعامل نیست. او  به وضوح فردی خلاق ایت که از ایده‌ها، نوآوری‌ها، مهندسی‌ها و  شروع یک پروژه  هیجان زده می‌شود.

ایلان ماسک تصویر یک کارآفرین پر مشغله را نشان می‌دهد و اغلب فرایند اداری اداره یک شرکت او را هیجان زده نمی‌کند. در کنار رشد فوق العاده، رئیس تسلا انواع و اقسام نگرانی‌ها را برای سهامداران تسلا ایجاد کرده است. در حال حاضر سهامداران از او شکایت می‌کنند که ادعا می‌کنند پول این خودروساز برای خرید SolarCity هدر رفته است.

ایلان ماسک ممکن است ثروتمندترین فرد روی کره زمین باشد، اما عجیب این است که او احساس نمی‌کند آزادی انجام هر کاری را که می‌خواهد دارد. او ثابت می‌کند که شما هرگز آنقدر ثروتمند نیستید که در شغلی که دوست ندارید گیر کنید.

نظرات بینندگان