arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

بلینکن: مسکو آمریکا را وادار به اخراج دیپلمات‌های روس می‌کند

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: از ماه اوت دولت روسیه، آمریکا را از به خدمت گیری، استفاده و کمک گرفتن از کارمندان پیمانکار روس یا از کشور‌های سوم به جز برای خدمات امنیتی ما منع کرده است. وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، مسکو این کشور را مجبور می‌کند کارمندان روس را از هیئت‌های دیپلماتیک خود در روسیه اخراج کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: از ماه اوت دولت روسیه، آمریکا را از به خدمت گیری، استفاده و کمک گرفتن از کارمندان پیمانکار روس یا از کشورهای سوم به جز برای خدمات امنیتی ما منع کرده است.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه این تصمیم روسیه ۱۸۲ کارمند روس و ده‌ها کارمند پیمانکار که در سفارت آمریکا در مسکو و دو کنسولگری آمریکا در ولادیوستوک و یکاترینبورگ کار می‌کنند، اخراج خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: این تدابیر تاسف بار تاثیر بسیاری بر فعالیت هیئت دیپلماتیک آمریکا در روسیه از جمله امنیت کارمندان ما و نیز تبادلات دیپلماتیک با دولت روسیه خواهد داشت.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، مسکو این کشور را مجبور می‌کند کارمندان روس را از هیئت‌های دیپلماتیک خود در روسیه اخراج کند.

این وزارتخانه هشدار داد اخراج آنها بر فعالیت دیپلماتیک آمریکا در این کشور تاثیر خواهد گذاشت.

بلینکن گفت: متاسفیم زیرا دولت روسیه ما را مجبور می‌کند خدمات و فعالیت خود را کاهش دهیم اما آمریکا در تلاش است به تعهداتش عمل کند زیرا روابط با روسیه باثبات و قابل پیش‌بینی است.

در آوریل، واشنگتن سلسله تحریم‌های اضافی را بر روسیه اعمال و مسکو را به مداخله در انتخابات آمریکا و انجام حملات سایبری متهم کرد.

ده‌ها دیپلمات روس از آمریکا اخراج شده و بانک‌های آمریکایی محدودیت‌هایی را در زمینه بدهی‌های روسیه اعمال کردند.

روسیه نیز در پاسخ ۱۰ دیپلمات آمریکا را اخراج و صندوق‌ها و سازمان‌های غیردولتی که واشنگتن آنها را تامین مالی می‌کرد، تهدید و افرادی از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را از ورود به خاک این کشور منع کرد.

 

نظرات بینندگان