arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پهنای باند برای اینستاگرام محدود خواهد شد / واکنش جهانگیری به طرح مجلس / ۶۰ درصد مردم برخی استان‌ها برای تزریق واکسن حضور نیافتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مهران مدیری از بیمارستان مرخص شد
مهران مدیرى که روز جمعه هشتم مرداد ماه به دلیل ابتلا به بیمارى کرونا نوع دلتا با نظر پزشکان در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، با بهبود شرایط و حال عمومی‌اش، بعدازظهر امروز شنبه 9 مردادماه با صلاحدید پزشکان ترخیص شد تا مابقى درمان در منزل انجام گیرد.

۶۰ درصد مردم برخی استان‌ها برای تزریق واکسن حضور نیافتند
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیش از ٣٠ درصد ۶٠ سال به بالا ثبت نام و برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند و اگر به بیمارستان‌ها مراجعه کنید می‌بینید که از ١٠٠ بیمار بستری ١٠ مورد واکسن زده اند و از این ١٠ نفر ٧ نفر یک دوز واکسن زده اند و درخواست داریم مردم بعد از اعلام اولویت واکسیناسیون مراجعه کنند و در برخی استان‌ها ۴٠ درصد یک گروه سنی برای تزریق واکسن مراجعه کرده‌اند.

مطالبات غیرواقعی
«رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده ممکن است ایران ممکن است با «مطالبات غیرواقعی» به دور هفتم مذاکرات وین بیاید.


فوت ۲۸۶ نفر دیگر با کرونا
وزارت بهداشت روز ۹ مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد: ۲۸۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.


واکنش جهانگیری به طرح مجلس
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه اتکا بر فناوریهایی نظیر آی تی و آی سی تی موجب افزایش شفافیت است، تصریح کرد: امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی و یا بر آنها تحمیل کرد. امروز نمی توان به مردم دروغ گفت. کشور در مرحله ای قرار دارد که نمی توان به مردم چیزی گفت ولی کار دیگری انجام داد.

عمان: کشتی اسرائیلی خارج از آب های ما بود
عمان اعلام کرد که حمله جمعه به کشتی اسرائیلی در خارج از آبهای منطقه‌ای این کشور صورت گرفته است.

افزایش بی سروصدای قیمت دارو
رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، درباره دلیل گرانی بیش از ۱۰۰ درصدی دارو‌های بدون نسخه، گفت: این افزایش قیمت‌ها ناشی از تصمیم ارزی ماه‌ها قبل درباره این دارو‌ها است که اثر خود را تازه نشان داده است.

پهنای باند برای اینستاگرام محدود خواهد شد
سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: فیلترینگی در کار نیست، ولی قطعا محدودیت هست مثلا محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام. وی افزود: به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.

نظرات بینندگان