arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
برای کمک به مهار آتش سوزی مناطق جنگلی

اردوغان:‌ ایران به ترکیه هواپیمای آب‌پاش‎‎ فرستاده است

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه از اعزام هواپیمای آب پاش از ایران برای کمک به مهار آتش سوزی مناطق جنگلی در جنوب و غرب ترکیه خبر داده است. وزارت دفاع ملی ترکیه هم تصویر هواپیمای آب پاش ایران را در توییتر منتشر کرده است. در این تصاویر، هواپیمای ایلیوشین ۷۶ متعلق به ایران در پایگاه دریایی آکساز در جنوب غربی ترکیه دیده می شود. بر اساس توییت وزارت دفاع ملی ترکیه، این هواپیما از ظرفیت حمل ۳۰ تن آب برخوردار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه از اعزام هواپیمای آب پاش از ایران برای کمک به مهار آتش سوزی مناطق جنگلی در جنوب و غرب ترکیه خبر داده است.

اردوغان که شنبه برای بازدید از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی به شهر ماناوگات در استان آنتالیا سفر کرده بود، در سخنانی با موفق دانستن عملیات اطفای حریق گفت: ''با اعزام هواپیماهای آتش نشان از جمهوری آذربایجان، روسیه، اوکراین و به تازگی از ایران، تعداد هواپیماهای آتش نشان افزایش یافته است. ''

وزارت دفاع ملی ترکیه هم تصویر هواپیمای آب پاش ایران را در توییتر منتشر کرده است.

در این تصاویر، هواپیمای ایلیوشین ۷۶ متعلق به ایران در پایگاه دریایی آکساز در جنوب غربی ترکیه دیده می شود.

بر اساس توییت وزارت دفاع ملی ترکیه، این هواپیما از ظرفیت حمل ۳۰ تن آب برخوردار است.

محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه هم با اشاره به اعزام به هواپیمای ایلیوشین ایران، از اعزام ''هلیکوپترهای اطفای حریق وزارت دفاع ایران '' به این کشور از روز یکشنبه خبر داد.

وزارت دفاع ایران هم از نخستین عملیات هواپیمای اعزامی در استان موغلا در جنوب غربی ترکیه خبر داده است.

از چهارشنبه گذاشته بیشتر از یکصد آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی جنوب و غرب ترکیه رخ داده است.

دست کم شش نفر از جمله دو آتش نشان در این آتش سوزی ها جانشان را از دست داده اند.

در حالی که آتش سوزی منجر به نابودی خانه ها و مزارع زیادی شده، هزاران نفر از ساکنان مناطق آسیب دیده به مناطق امن منتقل شده اند.

گستردگی آتش سوزی به حدی است که دود آتش سوزی در آنتالیا و مرسین به قبرس رسیده که ۱۵۰ کیلومتر از مناطق حادثه دیده فاصله دارد.

نظرات بینندگان