arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

تزریق روزانه واکسن کرونا در گیلان به ۲۶ هزار دوز رسید

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان از افزایش ۲ برابری سرعت واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون تزریق روزانه واکسن کرونا به ۲۶ هزار دوز رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان از افزایش ۲ برابری سرعت واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون تزریق روزانه واکسن کرونا به ۲۶ هزار دوز رسید.

دکتر حسن رخ‌شاد  اظهار داشت: پیشتر میزان واکسیناسیون روزانه استان حدود ۱۲ هزار دوز در روز بود که روز گذشته ۲۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان گیلان تزریق شد و در صورت تامین و برخورداری از واکسن این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در گیلان دریافت شده است، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار دوز واکسن " نوبت اول و دوم" به ۳۹۰ هزار نفر از گروه های هدف در این استان تزریق شده است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تزریق واکسن کرونا طی هفته های اخیر در این استان سرعت گرفت و بدون هیچ مشکلی تزریق واکسن برای گروه های هدف در حال انجام است.

رخ شاد با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ درصد از جامعه هدف در گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند، اظهار داشت: طی یک هفته اخیر تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف از حدود ۱۴ درصد به ۱۹ درصد رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به جمعیت حدود ۳۸۸ هزار نفری افراد ۶۰ سال و بالاتر در این استان اعلام کرد: تاکنون ۶۵ درصد این گروه های سنی واکسن را دریافت کرده اند و با وجود فراخوان بقیه هنوز مراجعه نکرده اند.

رخ شاد با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در تمامی شهرستان های گیلان انجام می شود، گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون بیشترین تزریق واکسن کرونا در شهرستان های بندرانزلی، لاهیجان، املش، رودسر، رودبار، سیاهکل و لنگرود انجام گرفته است.

به گفته او، هم اکنون متولدین ۱۳۴۵ و قبل از آن امکان ثبت‌ نام در سامانه سلامت را برای دریافت واکسن دارند بنابراین این گروه های سنی پس از ثبت نام باید برای دریافت زمان و مکان واکسن منتظر پیامک باشند و بعد از آن برای تزریق مراجعه کنند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان نیز از روز گذشته آغاز شد، اضافه کرد: اماکنی نیز برای این افراد جهت تزریق واکسن در نظر گرفته شده که از سوی آموزش و پرورش به آنان اطلاع رسانی می شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، یک هزار و ۲۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند که طی یک ماه اخیر بیش از پنج برابر شده است، دهم ماه گذشته "تیرما" ۲۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری بودند.

هم اکنون رشت، خمام، لنگرود، ماسال، فومن، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا به لحاظ رنگ بندی، قرمز "خیلی پرخطر" کرونایی هستند و تنها یک شهرستان استان گیلان "املش" در رنگ بندی نارنجی "پرخطر" کرونایی قرار دارد.

تنها راه محفوظ ماندن از بیماری کووید ۱۹ گوش فرادادن به تاکیدات متخصصان بهداشتی در رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از مسافرت و دورهمی ها است.

کارشناسان بهداشتی می گویند، افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده اند نیز باید دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا را رعایت کنند.

 ایرنا

نظرات بینندگان