arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۸هزارواحدی روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۸هزارواحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۹۹۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان در بیش از ۷۹۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۸ هزار و ۷۸۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۸۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پارس شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۲۰۶ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۶۹ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۳۹ واحد، آزاد شناور ۶۵۳۷ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۴۹۰۶ و ۲۲۴۷۵ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان در ۳۶۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۶۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و آهن و فولاد ارفع شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان