arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

افغانستان؛ طرح بزرگان هرات برای آتش‌بس بین نیروهای دولتی و طالبان

 منابعی در هرات به رسانه‌ها گفته‌اند که شماری از شهروندان و بزرگان در این شهر در پی تشدید درگیری‌ها در حومه و مرکز این شهر، طرحی را ارائه کرده‌اند و خواستار آتش‌بس با طالبان شده اند. بر اساس این طرح، آتش‌بس در شهر هرات و شهرستان‌های این ولایت برقرار شود و تا زمان توافق کلان سیاسی و بین‌الافغانی دولت و طالبان از حمله به مواضع یکدیگر خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: برخی منابع به رسانه‌ها گفته‌اند که برخی از بزرگان و افراد بانفوذ در هرات طرحی را برای آتش‌بس بین نیروهای دولتی و طالبان تهیه کرده‌اند تا امنیت مردم و راه‌های مواصلاتی تامین شود.

 منابعی در هرات به رسانه‌ها گفته‌اند که شماری از شهروندان و بزرگان در این شهر در پی تشدید درگیری‌ها در حومه و مرکز این شهر، طرحی را ارائه کرده‌اند و خواستار آتش‌بس با طالبان شده‌‌اند.

این منابع گفته‌اند که مناطق مختلف در ولایت هرات در معرض جنگ خانه به خانه قرار گرفته است و در صورت ادامه درگیری‌ها، فقر، بیکاری، مهاجرت‌های داخلی خسارات جبران ناپذیری بر مردم تحمیل خواهد کرد.

بر اساس این طرح، آتش‌بس در شهر هرات و شهرستان‌های این ولایت برقرار شود و تا زمان توافق کلان سیاسی و بین‌الافغانی دولت و طالبان از حمله به مواضع یکدیگر خودداری کنند.

در طرح شهروندان هراتی آمده است که امنیت مردم و راه‌های مواصلاتی در مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی و طالبان تامین شود.

بر اساس این طرح، مدت آتش‌بس نیز تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح تعیین شود و گذرگاههای مرزی «تورغندی» و «اسلام قلعه» نیز تحت هر شرایطی باید باز بماند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این نیز طرح مشابهی با وساطت بزرگان محلی بین مردم بادغیس با طالبان اجرا شده بود.

نظرات بینندگان