arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

افزایش ۲ برابری حقوق بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان در سال ۹۹ حدود سه میلیون ۷۰۰ تومان بود که این رقم اکنون به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان در سال ۹۹ حدود سه میلیون ۷۰۰ تومان بود که این رقم اکنون به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

داریوش کشتکار روز یک‌شنبه به مناسبت روز بازنشستگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کارهایی است که این دولت انجام داده است.

وی با اشاره به قرارگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طبق در برنامه ششم توسعه، افزود: به‌تازگی برای اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دائمی شود لایحه تصویب و به مجلس تحویل داده شده است امید می‌رود نمایندگان در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حقوق بازنشستگان نزدیک به ۲برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان در سال ۹۹ حدود سه میلیون ۷۰۰ تومان بود که این رقم اکنون به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

کشتکار با تاکید بر پیگیری‌ها برای اختصاص فوق‌العاده ایثارگری عنوان کرد: چهار هزار پرونده برای اختصاص فوق‌العاده ایثارگری تاکنون بارگزاری شده است و ۱۲هزار حکم برای افزایش گروه حقوقی نیز ویژه بازنشستگان قبل از سال ۹۶ در این استان صادر شده است.

وی یادآور شد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان استان بوشهر عضو صندوق هستند که سالانه ۱۲۰ میلیاردتومان حقوق به آنها پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر گفت: بالاترین حقوق بازنشستگی دراین استان ۲۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان مربوط به یک عضو هیئت علمی دانشگاه است.

کشتکار با اشاره به پیش‌بینی ۱۵۰۰ بازنشسته در سال جاری، اظهار کرد: به‌طور میانگین سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ بازنشسته در استان بوشهر داشته‌ایم اما امسال با توجه به افزایش‌چشمگیر حقوق برخی افراد بازنشستگی‌ را به تعویق انداخته‌اند.

وی با ابراز تاسف از احداث نشدن خانه امید در استان بوشهر عنوان کرد: مدیریت شهری در برازجان و بوشهر همکاری لازم برای احداث خانه امید را با صندوق‌ بازنشستگی نداشته‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت ۳۵ میلیارد تومان وام کم‌بهره به بازنشستگان استان بوشهر گفت: پرداخت وام ضروری، وام ازدواج فرزندان، وام خرید کالای خانگی، وام خرید اعتباری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله این تسهیلات است.

کشتکار تصریح کرد: ۷۵ درصد از بازنشستگان مرد و ۲۵ درصد زن هستند و در این بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات دارای بیشترین حقوق دریافتی را از صندوق بازنشستگی می‌گیرند.

وی با اشاره پایین بودن سن‌ بازنشستگان استان بوشهر، اضافه کرد: میانگین سن بازنشستگی در این استان ۵۱ سال است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر یادآور شد: بیشترین تعداد بازنشستگان در این استان مربوط به آموزش و پرورش با ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر، دانشگاه علوم پزشکی با دو هزار و ۲۰۰ نفر و وزارت جهاد با ۷۷۰ نفر است.

کشتکار از انتخاب ۸ بازنشسته نمونه در استان بوشهر خبر داد و گفت: انتخاب این افراد با محورهای آموزش و پژوهش، فرهنگی و هنری، فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه، ایثار و فداکاری و اشتغال و کارآفرینی بوده است.

نظرات بینندگان