arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

المپیک توکیو؛ برنامه رقابت ورزشکاران در یازدهمین روز / نگاه ها به کشتی فرنگی

در یازدهمین روز از المپیک توکیو نمایندگان ایران در سه رشته تیراندازی، کشتی و قایقرانی به میدان خواهند رفت.رقابت های مرحله مقدماتی کشتی فرنگی ایران فردا در اوزان ۷۷و ۹۷ کیلوگرم ساعت ۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می شود و نمایندگان ایران به روی تشک می روند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در یازدهمین روز از المپیک توکیو نمایندگان ایران در سه رشته تیراندازی، کشتی و قایقرانی به میدان خواهند رفت.

تیراندازی

رقابت‌های تیراندازی فردا آخرین روز خود را برای ایران به همراه خواهد داشت و در تیراندازی سه وضعیت مردان مهیار صداقت ساعت ۷ صبح به وقت ایران در خط آتش قرار خواهد گرفت.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا توسط جواد فروغی در تیراندازی کسب کرده است. فروغی نخستین مدال کاروان ایران در توکیو و نخستین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک را کسب کرد.

کشتی

رقابت های مرحله مقدماتی کشتی فرنگی ایران فردا در اوزان ۷۷و ۹۷ کیلوگرم ساعت ۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می شود و نمایندگان ایران به روی تشک می روند.

براساس این قرعه «محمدعلی گرایی» دارنده ۲ مدال برنز جهان در وزن ۷۷ کیلوگرم در دیدار نخست با «پنا فلورس» از کوبا مصاف می‌دهد.

وی در صورت پیروزی در این دیدار به مصاف برنده کشتی بوزو استارچویچ دارنده مدال برنز اروپا از کرواسی و کاراپت چالیان دارنده دو مدال برنز قهرمانی اروپا و نقره بازیهای اروپایی از ارمنستان می‌رود.

در ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی (دارنده طلای قهرمانی آسیا/ برنز امیدهای جهان/طلای امیدهای آسیا/ طلای جوانان جهان و آسیا) در دور نخست به مصاف آدم بودجلمین از الجزایر می‌رود و در صورت پیروزی با برنده کایریل میلوف از بلغارستان (دارنده نقره جهان/ نقره اروپا/ نقره المپیک جوانان ۲۰۱۴) و جنک ایلدم از ترکیه (دارنده برنز المپیک/ ۳ برنز قهرمانی جهان/ طلای بازی‌های اروپایی/ ۴ برنز و یک نقره قهرمانی اروپا) خواهد رفت.

در کشتی فرنگی «امین میرزازاده» که در گروه سختی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم المپیک حضور داشت در جدول شانس مجدد برای مدال برنز به مصاف حریفان می‌رود. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امین میرزازاده» در دور نخست «مین سئوک کیم» دارنده برنز قهرمانی جهان از کره‌جنوبی را ۶ بر صفر شکست داد.

وی در دومین مبارزه به مصاف میهاین لوپز از کوبا (دارنده ۳ طلای المپیک/ ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان/ ۵ طلای پان‌آمریکن) رفت. میرزازاده جوان از همان ابتدای کشتی اسیر دستان قدرتمند این حریف کوبایی شد و با دریافت اخطار کم کاری در خاک حریف قرار گرفت و با سالتو بارانداز و یک بارانداز حریف مواجه شد تا ۳ دقیقه نخست با نتیجه ۷ بر صفر به پایان برسد و در سه دقیقه دوم لوپز کوبایی با دریافت یک امتیاز دیگر و با امتیاز عالی ۸ بر صفر میرزازاده را شکست داد.

در نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم لوپز کوبایی با رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان) مبارزه کرد و لوپز در یک مبارزه نفسگیر و سخت موفق شد حریف خود را ۲ بر صفر شکست دهد. البته در خاک اولی که کایالپ برابر لوپز قرار گرفته بود موفق شد حریف خود را بارانداز کند که بعد از چلنج مربیان ترک، ۲ امتیاز از لوپز گرفته شد.

به این ترتیب با پیروزی لوپز مقابل کایالپ ترکیه‌ای، امین میرزازاده به جدول بازنده‌ها بازگشت و فردا در این جدول باید به مصاف «آلین سیوراریو» برود و در صورت برتری در مبارزه رده‌بندی باید با رضا کایالپ از ترکیه برای کسب مدال برنز کشتی بگیرد.

قایقرانی

در دور مقدماتی مسابقات قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو علی آقا میرزایی درکایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر از ساعت ۶صبح فردا در خط یک با حریفانی از فرانسه، آرژانتین، مجارستان، ایتالیا و روسیه رقابت خواهد کرد.

۲۷ قایقران در رقابت کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر المپیک توکیو حاضر هستند، دو قایق اول دور مقدماتی به نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند و بقیه قایقرانان راهی یک چهارم نهایی می‌شوند.

نظرات بینندگان