arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

حسام الدین آشنا مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه مطبوعات گفت: هئیت منصفه حسام الدین آشنا را با دو اتهام نشر اکاذیب و قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آرا مجرم دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر : سخنگوی هیئت منصفه مطبوعات گفت: هئیت منصفه حسام الدین آشنا را با دو اتهام نشر اکاذیب و قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آرا مجرم دانست.

احمو مؤمنی راد اظهار کرد: در روز یکشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران به یک پرونده جرم سیاسی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.

وی افزود: قبلاً به شکایت این متهم که حسام الدین اشنا نام دارد با عناوین نشر اکاذیب و قصد تشویش اذهان عمومی در دو شکایت رسیدگی شده بود.

سخنگوی هیأت منصفه مطبوعات اعلام کرد: بعد از اعتراض متهم دیوان عالی کشور آن را به شعبه هم عرض عودت داده بود و دادگاه با قرائت قرآن و با حضور هیأت منصفه ای غیر از جلسه قبلی شروع شد.

مؤمنی راد ادامه داد: پس از سخنان رئیس دادگاه نماینده مدعی‌العموم به شرح کیفرخواست پرداخت سپس با توجه به عدم حضور متهم وکیل او به صورت مبسوط و تفصیلی به دفاع از او پرداخت و سپس متهم با تأخیر ۴۰ دقیقه‌ای وارد شد و دفاعیات خود را مطرح کرد.

وی گفت: بعد از خاتمه دادگاه هیأت منصفه جرایم سیاسی وارد شور شد و پس از اتمام شور رأی گیری به عمل آمد و نتیجه حاصل شد.

مؤمنی راد گفت: هیأت منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و در ضمن با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

نظرات بینندگان