arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

کاردار انگلیس در اعتراض به اتهامات «دومینیک راب» به وزارت خارجه ایران احضار شد

کاردار انگلیس در تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه) در نبود سفیر این کشور و در اعتراض به اتهامات «دومینیک راب» وزیر خارجه کشور متبوعش علیه ایران از سوی رئیس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.در این ملاقات رئیس اداره سوم غرب اروپا ضمن ابراز تاسف از اتهام بی پایه و اساس وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد، این اظهارات شتابزده، متناقض و بدون سند و مدرک مردود بوده و قویا محکوم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: کاردار انگلیس در تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه) در نبود سفیر این کشور و در اعتراض به اتهامات «دومینیک راب» وزیر خارجه کشور متبوعش علیه ایران از سوی رئیس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این ملاقات رئیس اداره سوم غرب اروپا ضمن ابراز تاسف از اتهام بی پایه و اساس وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد، این اظهارات شتابزده، متناقض و بدون سند و مدرک مردود بوده و قویا محکوم است.

گفتنی است دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در اتهامی بی اساس، ایران را پشت حمله ادعایی به کشتی صهیونیستی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان خواند. 

رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه افزود: این نخستین اتهام شتابزده و بدون دلیل و مدرک بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. بلکه این کشور در گذشته نیز در مواردی ایران را متهم به اقداماتی کرده که هرگز ثابت نشده و تاکنون سندی و مدرکی در تایید آنها ارائه نشده است.

رئیس اداره سوم غرب اروپا ادامه داد ایران همواره خلیج فارس را آبراهی امن برای عبور بی ضرر کشتیها دانسته و برای تثبیت و تحکیم امنیت در آن کوشیده است.

وی افزود: منبع بی ثباتی در خلیج فارس نه ایران که حضور ناوها و نیروهای نظامی کشورهای فرا منطقه است.

رئیس اداره سوم غرب اروپا در پایان، ضمن هشدار در خصوص هر گونه ماجراجویی رژیم اشغالگر قدس یا دیگران، سیاست قطعی جمهوری اسلامی را دفاع از خود و پاسخ قاطع، به هنگام و متناسب به هر ماجراجویی دانست.

کاردار انگلیس قول داد مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس کند.

لازم به ذکر است سعید خطیب زاده نیز امروز به ادعاهای بی اساس وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره این کشتی واکنش نشان داد.

نظرات بینندگان