arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

پولیتیکو: شبکه اجتماعی حامی ترامپ مامن امن برای داعش شده / این شبکه حتی تصاویری از اعدام ترامپ در یک لباس نارنجی نشر داده

روزنامه پولیتیکو نوشت، شبکه اجتماعی GETTR حامی رئیس جمهوری سابق آمریکا تنها چند هفته پس از راه اندازی، توسط حامیان داعش غرق در تبلیغات تروریستی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روزنامه پولیتیکو نوشت، شبکه اجتماعی GETTR حامی رئیس جمهوری سابق آمریکا تنها چند هفته پس از راه اندازی، توسط حامیان داعش غرق در تبلیغات تروریستی شده است.

این روزنامه نوشت، این شبکه اجتماعی که یک ماه پیش توسط اعضای نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا راه اندازی شد مجموعه‌ای از مطالب مرتبط با داعشی‌ها را منتشر می‌کند. از جمله اینکه فیلم‌های ویدئویی از سر بریدن‌ها، فیلم‌های مبلّغ خشونت علیه غرب و حتی تصاویر افراطی را از اعدام ترامپ در یک لباس نارنجی رنگ مشابه آنچه در خلیج گوانتانامو استفاده شده است، نشر داده است.

پولیتیکو نوشت، انتشار سریع چنین مطالبی موجب شده، چنین به نظر برسد که شبکه GETTR که تلاش دارد خود را به عنوان جایگزین آزادی بیان به جای شبکه‌هایی مثل فیس‌بوک و توییتر معرفی کند، به پناهگاهی امن برای افراط گرایان بدل شده است.

مصطفی عیاد، مدیر اجرایی آفریقا، خاورمیانه و آسیا در موسسه گفت‌وگوی استراتژیک، متخصص در پیگیری گروه‌های تروریستی با بیان اینکه بهره برداری داعش از شبکه GETTR بسیار سریع بود، گفت، یک صفحه کاربری با نام داعش در فیس‌بوک پست زیرا منتشر کرد: "ترامپ پلتفرم جدید خود را اعلام کرد. ان شاءالله همه داعشی‌ها از این پلتفرم بهره مند خواهند شد". یک روز پس از انتشار این پست دستکم ۱۵ صفحه کاربری وابسته به داعش روی شبکه GETTR مشاهده شد.

پولیتیکو نوشت، دست‌کم ۲۵۰ حساب وابسته به داعش را رصد کرده که از ابتدای ژوئیه در شبکه GETTR منتشر شده است.

تحلیلگران افراط گرایی که یافته‌های پولیتیکو را بررسی کردند، گفتند به نظر می‌رسد استفاده طرفداران داعش از GETTR یک آزمایش اولیه است تا ببینند آیا محتوای مطالب آنها فاش می‌شود یا مسکوت و خارج از نظارت باقی می‌ماند.

نظرات بینندگان