arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

نتانیاهو: با تهدید وجودی ایران روبرو هستیم اما لاپید سیاست عدم سورپرایز را در قبال ایران اعلام می‌کند / بنت، اسرائیل را به مسیر خطرناکی می‌برد

نتانیاهو درباره ایران گفت: «ما همچنین با تهدید وجودی ایران روبرو هستیم. اما "یائیر لاپید " نخست وزیر چرخشی و وزیر خارجه در اولین هفته کاری خود، سیاست عدم سورپرایز را در قبال ایران اعلام می‌کند. آیا می‌دانید چند دولت آمریکا خواستار چنین سیاستی بودند، اما من هرگز موافقت نکردم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب مخالف و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با انتقاد از کابینه «نفتالی بنت»، هشدار داد که کابینه کنونی اسرائیل را به یک مسیر خطرناک سوق می‌دهد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» نتانیاهو بعد از ظهر دوشنبه در اجلاسی «نفتالی بنت» جانشین خود را متهم کرد که پیشرفت‌هایی را که دولت قبلی در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا به دست آورده بود، هدر داده است.

نتانیاهو مدعی شد: «کار و زندگی من دفاع و حفاظت از موجودیت اسرائیل بوده است. در چند هفته گذشته، من توانستم تمام شب را بخوابم بدون اینکه با تلفن قرمز از خواب بیدار شوم. اما هم‌اینک صبح نگران از خواب بیدار می‌شوم ، زیرا دولت فعلی، اسرائیل را در مسیری خطرناک هدایت می‌کند. آنها در هر زمینه‌ای شکست می‌خورند و این را می‌توانید در مبارزه با ویروس کرونا مشاهده کنید.»

وی ادامه داد: «ما کرونا را تقریبا به صفر رساندیم. ما میلیون‌ها دز اضافی واکسن سفارش دادیم تا در صورت کاهش اثر دز دوم، دز سوم را به مردم ارائه دهیم. تنها کاری که باید انجام می‌دادند این بود برای دزهایی که آماده شده بود تماس بگیرند. اما این‌ها کاری نیست که بنت انجام داد.»

نتانیاهو که کماکان تمایل به مطرح شدن خود دارد، درباره ایران نیز گفت: «ما همچنین با تهدید وجودی ایران روبرو هستیم. اما "یائیر لاپید " نخست وزیر چرخشی و وزیر خارجه در اولین هفته کاری خود، سیاست عدم سورپرایز را در قبال ایران اعلام می‌کند. آیا می‌دانید چند دولت آمریکا خواستار چنین سیاستی بودند، اما من هرگز موافقت نکردم.»

این در حالی است که «گیدئون سعر» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی بار دیگر بر تصمیم خود برای ارائه طرحی در پارلمان این رژیم (کنست) برای جلوگیری از حضور دوباره نتانیاهو در پست نخست‌وزیری تاکید کرده است.

سعر که ریاست حزب «امید جدید» را نیز برعهده دارد، در نشستی با نمایندگان پارلمانی این حزب مدعی شد که هم‌حزبی‌های نتانیاهو هم از طرح ممانعت از نخست‌وزیری مجدد وی حمایت می‌کنند. وی در این نشست با نشان‌دادن امضای نتانیاهو روی برگه طرح قدیمی لیکود برای جلوگیری از حضور «ایهود اولمرت» در پست نخست‌وزیری به دلیل اتهامات فساد مالی در آن زمان، گفت: «اکنون نیز دلیلی ندارد که کنست خواست اکثریت شهروندان را انجام ندهد».

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر شخصی‌بودن تمایلات پشت این طرح، توضیح داد:‌ «این طرح، شخصی نیست. مخالفت‌ها با این طرح، شخصی است. همه‌چیز تحت‌الشعاع منافع شخصی یک فرد خاص قرار گرفته بود. اسرائیل نباید دوباره در همان وضعیت گرفتار شود».

«بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل و رئیس حزب «آبی و سفید» نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران خبر داد که حزب آبی‌ و سفید نیز به حمایت از این طرح علاقمند شده است.

نظرات بینندگان