arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

۴ خوراکی ویژه برای سلامت مردان

نیاز‌های سلامتی مردان با نیاز‌های زنان متفاوت است و بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از غذا‌ها به آن‌ها در برابر نگرانی‌های رایج سلامت مردان کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیاز‌های سلامتی مردان با نیاز‌های زنان متفاوت است و بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از غذا‌ها به آن‌ها در برابر نگرانی‌های رایج سلامت مردان کمک کند.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نشریه Everyday Health  یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامتی مطلوب ضروری است، اما آیا به اندازه کافی از غذا‌های خاصی که برای بدنتان ضروری است می‌خورید؟ اختلال جنسی، بهبود ماهیچه‌ها بعد از ورزش، افسردگی، اختلال شناختی، ناباروری و موارد دیگر را می‌توان با خوراکی‌ها کنترل کرد:

ماهی

ماهی قزل آلای وحشی


کمبود ویتامین D ممکن است به درمان بسیاری از  اختلالات جنسی مردانه کمک کند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله Dermato-Endocrinology منتشر شد، دریافت مقدار کافی ویتامین D ممکن است با کاهش آسیب عروقی ناشی از التهاب، خطر ابتلا به مشکلات جنسی را به حداقل برساند.

گردو

گردو

گردو منبع عالی اسید‌های چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد. این مواد مغذی برای کمک به دفع افسردگی و حفظ عملکرد شناختی موثر بوده اند.   بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله تغذیه منتشر شد، گردو همچنین با استرس اکسیداتیو و التهاب که به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می‌شود مقابله می‌کند. یک نصف فنجان گردو ۲.۷ گرم چربی امگا ۳ را تأمین می‌کند. این مقدار بیش از مقدار توصیه شده روزانه است.

شیر کاکائو

شیر کاکائو

بر  اساس مطالعه محققان بخش تغذیه، ورزش و علوم بهداشتی در دانشگاه واشنگتن مرکزی در النسبورگ، واشنگتن، که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، شیر شکلات می‌تواند یک نوشیدنی بازیابی موثر و مقرون به صرفه برای بسیاری از ورزشکاران استقامتی باشد. شیر شکلات کم چرب دارای نسبت ۴ به ۱ کربوهیدرات به پروتئین است که مشابه بسیاری از نوشیدنی‌های تجاری است. همچنین مایعات و سدیم مورد نیاز را برای کمک به بهبودی بعد از تمرین تأمین می‌کند. این مطالعه نوشیدن شیر شکلات را بلافاصله بعد از ورزش و دوباره دو ساعت بعد توصیه می‌کند.

سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند و حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که می‌تواند از قلب شما محافظت کند، با خستگی مبارزه کرده و احساس خوبی را در شما حفظ کند. اما مردان بیشتر از زنان به این ترکیب نیاز دارند. وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می‌کند که مردان روزانه ۲ فنجان میوه و ۲ تا ۳ فنجان سبزیجات بخورند. در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید. طرف دیگر را برای غلات کامل و پروتئین‌های با کیفیت خوب مانند لوبیا و آجیل، مقادیر متوسط ​​ماهی و مرغ و گهگاه گوشت قرمز و لبنیات نگهدارید

نظرات بینندگان