arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

ادعای کانادا: حمله به نفتکش اسرائیلی توسط ایران انجام شده / از تلاش جامعه بین‌الملل برای پاسخگو کردن ایران حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه کانادا که اخیراً مواضع ضدایرانی خود را افزایش داده است، با صدور بیانیه‌ای از کمپین اتهام زنی به ایران در خصوص حادثه کشتی مرسر استریت حمایت کرد. در بیانیه وزارت خارجه کانادا در این خصوص این گونه نوشته شده است: «کانادا حمله به نفتکش مرسر استریت را که طبق اطلاعات بین‌المللی توسط ایران انجام شده است، محکوم می‌کند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: آن طور که خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرده است، وزارت خارجه کانادا که اخیراً مواضع ضدایرانی خود را افزایش داده است، با صدور بیانیه‌ای از کمپین اتهام زنی به ایران در خصوص حادثه کشتی مرسر استریت حمایت کرد.

طبق این گزارش، وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه‌ای در صفحه رسمی توییتری خود، بدون سند و مدرک حادثه کشتی مرسر استریت را به ایران ارتباط داد.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا در این خصوص این گونه نوشته شده است: «کانادا حمله به نفتکش مرسر استریت را که طبق اطلاعات بین‌المللی توسط ایران انجام شده است، محکوم می‌کند».

این بیانیه این گونه می‌افزاید: «کانادا از تلاش جامعه بین‌الملل برای پاسخگویی ایران به این اقدام غیرمسئولانه حمایت می‌کند».

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تلاش کرده بدون ارائه هرگونه سند و مدرک، کشورهای دیگر را علیه ایران تحریک کند و در همین راستا «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

در همین راستا، وزارت خارجه انگلیس نیز صبح روز گذشته، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای دیدار با «جیمز کِلِورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا احضار کرد.

تلاش‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی در آستانه مراسم تحلیف ۱۴ مرداد آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران صورت می‌گیرد و کار تا جایی پیش رفته است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از اتحادیه اروپا خواسته است که از فرستادن «انریکه مورا» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی خودداری کند.

نظرات بینندگان