arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

کاخ سفید: اسرائیل برای پاسخ به ایران آزاد است / حادثه نفتکش تاثیری بر مذاکرات وین ندارد

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حادثه اخیر برای نفتکش اسرائیلی و تاثیرش بر مذاکرات وین به صورت غیر مستقیم تاکید کرد که این اتفاقات تاثیری بر مذاکرات وین ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حادثه اخیر برای نفتکش اسرائیلی و تاثیرش بر مذاکرات وین به صورت غیر مستقیم تاکید کرد که این اتفاقات تاثیری بر مذاکرات وین ندارد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در نشست خبری روزانه با خبرنگاران در واکنش به سوالی درباره حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان گفت: تل آویو یک دولت مستقل است و در تصمیم گیری برای پاسخ مناسب خود به این واقعه آزاد است.

به دنبال حمله به یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در آبهای نزدیک سواحل عمان، کشورهای غربی بدون ارائه هیچ مدرک و سندی درحال اتهام زنی به ایران به عنوان عامل این حمله هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن این اتهامات بی‌اساس درباره نفتکش صهیونیستی خطاب به آنها تصریح کرده: هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ می‌دهیم.

جن ساکی در ادامه اظهارات خود درباره تاثیر این حوادث بر مذاکرات وین گفت: محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران با بازگشت به توافق(برجام)، توانایی ما را در رفع نگرانیهای مربوط به برنامه هسته‌ای ایران افزایش خواهد داد.

وی در ادامه مدعی شد، با برنامه هسته‌ای بدون محدودیت ایران، تهدیدهایی که از طرف ایران مواجه هستیم جدی تر خواهد شد.

مذاکرات وین برای احیای برجام در حاضر به دلیل تغییرات دموکراتیک دولت در ایران و روند مربوط به انتقال قدرت به حالت تعلیق درآمده است و ادامه این مذاکرات به دولت جدید ایران واگذار شده است.

نظرات بینندگان