arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

نماینده اسرائیل: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی یک بدنه خطرناک در سازمان ملل است؛ حقی برای وجود داشتن، ندارد

نماینده اسرائیل در سازمان ملل با «خطرناک» خواندن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی، خواستار انحلال این مجموعه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در پی حمایت اعضای آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» از گروه‌های مقاومت، رژیم صهیونیستی خواستار انحلال این نهاد شد.

«گیلعاد اِردان» نماینده تل‌آویو در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای تند به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آنروا، به حمایت اعضای این نهاد از گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه اعتراض کرد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، اِردان همچنین در نامه‌ای به «لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل، از واشنگتن خواست که گزارش‌ها درباره حمایت اعضای آنروا از مقاومت فلسطین را بررسی کرده و خواستار توضیح آنها در این باره شود.

وی در این نامه‌ها مدعی شد: «بار دیگر آنروا نشان داد که یک سازمان بشری نیست، بلکه سازمانی برای تشویق تروریسم ذیل حمایت ریاکارانه سازمان ملل است. بعد از بررسی دقیق گزارش، در نامه خود دبیر کل سازمان ملل و کمیسر کل آنروا خواستار اخراج فوری کارکنانی که [از مقاومت فلسطین حمایت کردند] شدم».

این دیپلمات صهیونیست در ادامه ادعاهای خود افزود: «من همچنین خواستار ایجاد فوری یک کمیته تحقیق شدم و از تمام کشورهایی که این سازمان نفرت‌انگیز (آنروا) را حمایت می‌کنند، می‌خواهم که ارائه منابع مالی به آنها را متوقف کنند. غیرقابل تصور است که یک آژانس ذیل سازمان ملل، تحت پوشش بشردوستانه از تروریسم و ضدیت با یهودیان حمایت کند».

بر اساس این گزارش، اِردان همچنین مدعی شد که آنروا یک «بدنه خطرناک» در سازمان ملل است که «هیچ حقی برای وجود داشتن، ندارد».

چندی پیش شمار زیادی از کارمندان آنروا با برگزاری تظاهرات در نوار غزه، اظهارات مدیر خود در حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه را محکوم کرده و خواستار استعفای او شدند.

بعد از این اعتراضات بود که مسئولان نمایندگی آژانس آنروا در فلسطین اشغالی، مدیر محلی این سازمان در نوار غزه را به دلیل اظهاراتی که باعث عصبانیت و خشم فلسطینی‌ها شد، فراخواندند.

نظرات بینندگان