arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

واکسن اسپوتنیک ایرانی در مرحله تست نهایی / رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: این واکسن به زودی وارد چرخه واکسیناسیون کشور می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت دارویی اکتورکو در البرز، گفت: شرکت اکتورکو در البرز توانایی تولید ۹۰۰ هزار دوز اسپوتنیک وی و ۳.۵ میلیون اسپوتنیک لایت در هر ماه را داراست و به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور، واکسن اسپوتنیک ایرانی مرحله تست های نهایی را سپری می کند.

شهریاری افزود: نتایج کارآزمایی بالینی واکسن اسپوتنیک لایت در آذربایجان و روسیه بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی گفت: تزریق این نوع واکسن اسپوتنیک در سنین ۱۸ الی ۵۰ سال با موفقیت همراه شده و نتایج این مطالعات باعث شده است در شرایط بحرانی روسیه، سرعت واکسیناسیون جوانان به سرعت بالا رود و هم اکنون واکسن اسپوتنیک لایت در ۱۲ کشور به صورت گسترده تزریق می‌شود و اثرات مطلوبی در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.

نظرات بینندگان